Географія 8 клас


2023-2024 навчальний рік

Усіх вітаю з початком нового навчального року! Нехай будуть підвладні всі шкільні та життєві завдання, а допитливість і захопленість ведуть вас до нових радісних відкриттів. Бажаю цікавих уроків, відмінних оцінок і великих перемог.


Для того, щоб вам було легше  працювати - завантажте підручник (посилання дивись далі) 


ПІДРУЧНИК ДЛЯ РОБОТИ

 (ЗАВАНТАЖИТИ)

https://pidruchnyk.com.ua/1424-geografya-dovgan-stadnik-8-klas.html

Підручник Географія 8 клас Г.Д. Довгань, О.Г. Стадник 2021
  • Автори: 
  • Рік видання: 2021
  • Видавництво: Ранок, Харків
  • ISBN: n/a
  • Кількість сторінок: 272












УРОК 1 

5.09.2023р.

Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України.  Джерела географічної інформації. 

Хід уроку:

Опрацювати § 1

Відео урок Вступ. Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації https://youtu.be/qzv47JNQJZU

Аудіо урок § 1

Вступ. Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. https://youtu.be/hk6BDIS4JNM

Об’єкти вивчення і методи досліджень географії https://youtu.be/lGZY7iEs5qg

Інтерактивна вправа. Методи досліджень https://learningapps.org/20784466

Інтерактивна вправа. Методи досліджень і джерела інформації https://learningapps.org/7722718

Домашнє завдання: 1. Завести зошит з географіі, підписати. У зошиті будемо виконувати домашні завдання.

2. Опрацювати параграф 1, виконати вправи,  відповісти на запитання наприкінці параграфу.


УРОК 2

5.09.2023р.

Географічні відомості про територію України в минулому.  Дослідження  Геродота, Гійома Боплана,  Степана Рудницького, сучасні географічні дослідження

Хід уроку:

Опрацювати параграф 2

Аудіо урок § 2

Географічні відомості про територіюУкраїни в минулому.  https://youtu.be/yt_7_9X5D3k

Відео урок Географічнівідомості про територіюУкраїни в минулому.  Дослідження  Геродота, Г.Боплана, С.Рудницького. Сучасні географічні дослідження https://youtu.be/onLUlcuGNx8

 Дослідження території України в античні часи

https://youtu.be/emGc52T2Jpk

Дослідження території України у XVII – XIXстоліттях https://youtu.be/Wisb0t1rfZQ

ДослідженнятериторіїУкраїни XX - XXI ст https://youtu.be/ZKGJb4MgddU

Географічні відомості про територію України https://youtu.be/CSZBRxF7uhY

Домашнє завдання: опрацювати параграф 2

    Усі домашні завдання виконуємо у зошити !!!! 


УРОК 3

12.09.2023р.

Тема уроку: Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.

Хід уроку:

Опрацювати § 3

Аудіо урок Географічна карта. Картографічні проекції https://youtu.be/RkSxssP66T0

Аудіо Бойко Як укладена карта https://youtu.be/VKiOLthJSxM

Відео урок  Картографічні проекції та видиспотворень на географічних картах. Способи зображення географічнихоб`єктів та явищ на картах. Класифікація карт https://youtu.be/VFERbMzZIKg

Відео урок Картографічні проекції та спотворення https://youtu.be/3Fh_MBx8MHA

Домашнє завдання: опрацювати параграф 3, завдання 3, 4  після параграфу у зошиті - письмово.

УРОК 4

12.09.2023р.

Тема уроку: Класифікація карт. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.

                                                                    Хід уроку:

Опрацювати § 4

Аудіо урок. Географічна карта. Картографічні проекції https://youtu.be/RkSxssP66T0

Аудіо урок. Як укладена карта https://youtu.be/VKiOLthJSxM

Відео урок. Картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічнихоб`єктів та явищ на картах. Класифікація карт

https://youtu.be/VFERbMzZIKg

Домашнє завдання: опрацювати параграф 4, виписати у зошит усі способи зображення на картах (мал. 1-8).


УРОК 5 

19.09.2023р.

Тема уроку: Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт. 

                                                                   Хід уроку:


Опрацювати § 6

Аудіо урок§ 6. Топографічні карти

https://youtu.be/zh5s_NgJbrU

Аудіо Бойко Топографічна карта https://youtu.be/TujILws4BMs

Відео урок Топографічна карта https://youtu.be/UdJjaSMY8X8

Відео урок Читання та практичне використання топокартиhttps://youtu.be/_ZzRuKAlVd0

Домашнє завдання: опрацювати параграф 6, с. 27-30, виписати у зошит основні групи умовних знаків (4 групи).


УРОК 6

19.09.2023 р.

Тема уроку: Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт. (продовження теми). Азимут.

Опрацювати § 7  (пункт 1). Поняття про азимут

Аудіо урок§ 6. Топографічні карти

https://youtu.be/zh5s_NgJbrU

Аудіо урок.Топографічна карта https://youtu.be/TujILws4BMs

Відео урок. Топографічна карта https://youtu.be/UdJjaSMY8X8

Відео урок. Читання та практичне використання топокартиhttps://youtu.be/_ZzRuKAlVd0

Домашнє завдання: опрацювати параграф 7,  пункт 1. Повторити параграфи 6,7.


  УРОК 7 - 8

25.09.2023р.

Тема уроку:  Політична карта світу іі елементи

Опрацювати § 8

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=LecAv7I7A3g

Аудіо урок:  Політична карта світу https://youtu.be/GFk12Qr9WwE

Домашнє завдання: опрацювати параграф 8, завдання 2,3,4 на с. 44 - письмово у зошиті. 

Пройти підсумковий тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2920209


  УРОК 9-10

03.10.2023р.

Тема уроку:  ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ УКРАЇНИ

Опрацювати § 9

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=HbPOsydsrcM

Географічне положення — одне з найважливіших понять географічної науки. Воно характеризує просторове розміщення об’єкта, що вивчається, до географічних чинників, які впливають на нього. Фізико-географічне положення країни є сталим, його не можна змінити. Щодо економіко- та політико-географічного положення, то вони змінюються в часі й залежать не тільки від порівняно стійких природних чинників (клімат, рельєф, внутрішні води, ґрунти), але й від історичних, економічних та політичних.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 9, завдання 1,2,4,5 після параграфу - письмово у зошиті. 

Тема уроку: Формування територіі України

Опрацювати § 10

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Cpq9zlunOZA

Домашнє завдання: опрацювати параграф 10, завдання 1,3 після параграфу - письмово у зошиті. 


  УРОК 11-12

10.10.2023р.

Тема уроку:  Україна на карті годинних поясів

Опрацювати § 11

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OKokUystlTk

Домашнє завдання: опрацювати параграф 11, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1157002

Тема уроку: Загальні риси рельєфу України

Опрацювати § 12

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TuX54qKe1uY&list=PLVFVijxNGc4u6dCnD3cDypPTs1g3jmWO_&index=14

Домашнє завдання: опрацювати параграф 12, завдання після параграфу "Працюємо в групах" - письмово у зошиті. 


  УРОК 13 - 14

17.10.2023р.

Тема уроку:  Тектонічна будова

Опрацювати § 13

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TuX54qKe1uY&list=PLVFVijxNGc4u6dCnD3cDypPTs1g3jmWO_&index=14



Мал. 1. Тектонічні структури: а) щит; б) плита.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 13, виконати завдання 2 практичної роботи після параграфу, заповнити таблицю, усі стовбчики. Для цього використовувати карту з параграфу 12, 13 та 14. Карту корисних копалин можна взяти з інтернету або з параграфу 17.

Тема уроку: Геологічна будова

Опрацювати § 14

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=03SIvmFMNf4&list=PLVFVijxNGc4u6dCnD3cDypPTs1g3jmWO_&index=16


Мал. 1. Геохронологічна таблиця. Для послідовного відтворення подій геохронологічну таблицю потрібно читати знизу вгору.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 14, закінчити заповнювати таблицю


  УРОК 15 - 16

31.10.2023р.

Тема уроку : "Особливості природних умов теориторіі України в різні геологічні ери"

"Формування рельєфу"

Опрацювати параграф 15,16

Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні  рельєфотвірні чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людиниhttps://youtu.be/dYzNOdpLVWs

Геоморфологічна будова України https://youtu.be/6w9oi6-6OBk

Відеопрезентація.  Різноманітні за походженням форми і типи рельєфу https://youtu.be/hwNhqn56jjg

Виписати у зошит з параграфу 16 усі типи рельєфу (тектогенні та вулканогенні) та усі форми рельєфу!!!!!

Домашнє завдання: опрацювати параграф 15, 16 виконати практичне завдання на с. 81, заповнити таблицю,  надіслати на класрум


УРОКИ 17-18

07.11.2023р.

Тема уроку : "Корисні копалини Украіни. Паливні корисні копалини"

Опрацювати параграф 17.

Паливні корисні копалини https://youtu.be/qx4xEinpjkE

 Відео урок Корисні копалини України https://youtu.be/Y3BzqFEZRUw

 Музичний відео ролик Корисні копалини України https://youtu.be/SoKTaXVgo_o

Домашнє завдання: опрацювати параграф 17, завдання 1,2, 3 після параграфу письмово у зошиті, надіслати на класрум

Тема уроку : "Корисні копалини Украіни. Рудні і нерудні корисні копалини"

Опрацювати параграф 18.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 18, завдання 1 після параграфу  - письмов у зошиті


УРОКИ 19-20

14.11.2023р.


Практична робота № 4

Повторити параграфи 17, 18

Виконуємо практичну роботу  № 4 на с. 85.

Виконуємо практичну роботу № 4 на с. 89.


Домашнє завдання: повторити параграфи  17, 18 довиконувати практичну роботу


УРОКИ 21-22

21.11.2023р.

Тема уроку : 

Тема уроку: " Основні кліматотворчі чинники,їх вплив на клімат України"

Опрацювати параграф 19.

Аудіо урок § 19. Основні кліматотвірні чинники, їх вплив на клімат України https://youtu.be/yu8A-F8lW-A

Відео  урок. Клімат і кліматичні ресурси. Кліматотвірні чинники https://youtu.be/qwoCq-lStVg

Домашнє завдання: опрацювати параграф 19, мал. 1 на с. 91 - у зошиті, виписати, що таке: циклон, антициклон, атмосферний фронт, мал. 3 - у зошиті. Завдання 1, 5  на с. 95 - письмово у зошиті

Тема уроку: " Клімат України та відображення його показників на кліматичній карті"

Опрацювати параграф 20
Аудіо урок. Клімат України та кліматичні показники https://youtu.be/wawhCMNbii0

 Відео урок. Кліматичні показники: температура, вологість повітря, опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл в Україні. Річний та сезонний хід кліматичних показників. Кліматична карта https://youtu.be/QKZapTRaZ_c


Домашнє завдання: опрацювати параграф 20, виконати практичну роботу № 6 після параграфу. Записати у зошит.


УРОКИ 23- 24

28.11.2023р.

Тема уроку: " Сезонні погодні умови. Несприятливі погодні умови"

Опрацювати параграф 21

Домашнє завдання: опрацювати параграф 21, завдання 5, 6 на с. 107 - письмово у зошиті
Тема уроку: " Прогноз погоди. Кліматичні ресурси"

Опрацювати параграф 22

Передивитися відеоурок за посиланням: 

Домашнє завдання: опрацювати параграф 22, завдання "поміркуйте" № 2,3,4 на с. 112 - письмово у зошиті. Пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4006528

УРОКИ 25- 26

05.12.2023р.

Тема уроку: " Води суходолу. Характеристика річок"

Опрацювати параграф 23

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=gzCoCSlasDQ


Домашнє завдання: опрацювати параграф 23, виконати мал. 3, підписати; на с. 115, за текстом параграфу дати визначення поняттям: русло, річкова долина, заплава, тераса, твердий стік, меандри, повінь, межень, паводки.

Тема уроку: "Основні річкові басейни та системи"


Опрацювати параграф 24

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=gzCoCSlasDQ

 Переглянути відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=y2Vsrm80j1c

Домашнє завдання: опрацювати параграф 24, складіть порівняльну таблицю 3 річок України (зробити у зошиті 3 стовбчики) за текстом параграфу, за планом:
1. Протяжність річки.
2. Протяжність річки у межах Украіни.
3. Площа басейну річки
4. До басейну якого моря відноситься?
5. Де річка бере початок?
6. Як протікає? (рельєф, характер річки)
7. Як поводиться річка взимку?
8. Живлення річки?
9. Притоки.


УРОКИ 27-28

12.12.2023р.

Тема уроку: "Озера , болота, водосховища та канали.
Підземні води. Водні ресурси України"

Опрацювати параграфи 25, 26
Відеоурок https://www.google.com/search?

Домашнє завдання: опрацювати параграфи 25, 26.

КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ:

«Клімат. Води суходолу і водні ресурси».

І варіант

1. Виберіть правильне твердження про клімат України.

А) морські помірні повітряні маси надходять в Україну з вітрами східного напрямку

Б) найнижчі зимові температури повітря були зафіксовані на півночі України

В) найвологіші місця в Україні зафіксовані в Українських Карпатах

Г) третина території України розташована у помірному кліматичному поясі

2. Виберіть характерний тип живлення для більшості річок України

А) живлення переважно дощове, літня повінь, зимовий межень

Б) живлення переважно дощове та грунтове, весняна повінь, зимовий межень

В) живлення переважно снігове, весняна повінь, літній межень

Г) живлення переважно дощове, річки повноводні протягом всього року

3. Що таке антициклон?

 А) замкнута область із зниженим тиском в центрі та вітрами, що дмуть із окраїн до центру

Б) замкнута область з високим тиском і вітрами , що дмуть від центру до окраїн

В) це явище при якому утворюються опади і вітер

4. Назвіть найглибше озеро Криму.

А) Сасик  Б) Донузлав   В) Сиваш  Г) Синевир

5. Де в на території України випадає найбільша кількість опадів?

А) Карпати   Б) Полісся   В) Крим   Г) Буковина

6. В яких кліматичних поясах розташована Україна?

А) Помірному і частково на Закарпатті в субтропічному  

 Б) Помірному і  субтропічному південне узбережжя Криму

 В) В Субтропічному та північна частина в помірному

7. Розташуйте міста України у порядку  зниження середньосічневої температури повітря.(від найвищої до найнижчої)

А) Ужгород   Б) Запоріжжя В) Луганськ   Г) Вінниця

8. Установіть відповідність між назвами озер та походженням їх улоговини

1 Світязь          А) Заплавне

2 Ялпуг            Б) карстове

3 Синевир        Г) вулканічне

4 Липовецьке   В) загатне

9. Дайте характеристику рекреаційним ресурсам України.

10. Наведіть приклади несприятливих погодно-кліматичних явищ. Опишіть особливості двох з них.

 

УРОКИ 29-30

19.12.2023р.

Тема уроку: "Грунти України"

Опрацювати параграфи 27

Домашнє завдання: опрацювати параграф 27, мал. 2 на с. 137 - виконати та підписати, заповнити таблицю на с. 141 (практична робота № 8)


ІІ СЕМЕСТР 2023-2024 н.р.

 Шановні учні ! Починаємо з Вами заняття в другому семестрі. сподіваюся на Вашу плідну та сумлінну працю,  бо результатом буде Ваша річна оцінка.  Не забуваємо, вчасно виконуємо домашні завдання та надсилаємо до класруму. 


УРОК 31-32

09.01.2024р.

Тема уроку: "Рослинний покрів України"

Опрацювати параграф 28


Домашнє завдання: опрацювати параграф 28, завдання 1-7  - виконати письмово у зошиті 

УРОК 33-34

16.01.2024р.

Тема уроку: "Тваринний світ України"

Опрацювати параграф 29

Домашнє завдання: опрацювати параграф 29, завдання 1,2,3,4  письмово у зошиті

Тема уроку: "Ландшафти України.  Ландшафт як просторово-цілісна система"

Опрацювати параграф 30

Домашнє завдання: опрацювати параграф 30, завдання 3,4,5 - письмово у зошиті


Урок 35-36

23.01.2024р.

Тема уроку: "Районування природних ландшафтів"

Опрацювати параграф 31

Домашнє завдання: опрацювати параграф 31,опрацювати таблицю класифікаціі ландшафтів, завдання 2,3,4,5 - письмово у зошиті

Тема уроку: "Зона мішаних та широколистяних лісів"


Опрацювати параграф 32

Домашнє завдання: опрацювати параграф 32!!!!!!!!, виконати письмово у зошиті опис зони мішаних та широколистяних лісів (окремо) за планом:
1. Розмір
2. Географічне положення
3. Тектонічна будова
4. Геологічна будова.
5. Клімат.
6. Середня температура.
7. Коефіцієнт зволоження.
8. Типи грунтів.
9.Рослинний світ.
10 Тваринний світ
11. Внутрішні води.


Урок 37-38

30.01.2024р.

Тема уроку: "Лісостепова зона"

Опрацювати параграф 33

Домашнє завдання: працюємо за аналогією з попереднім уроком, а саме: опрацювати параграф 33, виконати письмово у зошиті опис лісостепової зони за планом:
1. Розмір
2. Географічне положення
3. Тектонічна будова
4. Геологічна будова.
5. Клімат.
6. Середня температура.
7. Коефіцієнт зволоження.
8. Типи грунтів.
9.Рослинний світ.
10 Тваринний світ
11. Внутрішні води.

Тема уроку: "Зона степів"


Опрацювати параграф 34

Домашнє завдання: працюємо за аналогією з попереднім уроком, а саме: опрацювати параграф 34, виконати письмово у зошиті опис степової зони за планом:
1. Розмір
2. Географічне положення
3. Тектонічна будова
4. Геологічна будова.
5. Клімат.
6. Середня температура.
7. Коефіцієнт зволоження.
8. Типи грунтів.
9.Рослинний світ.
10 Тваринний світ
11. Внутрішні води.


Уроки 39-40

06.02.2024р.

Практична робота "Порівняльна характеритика природних зон"

Складаємо порівняльну характеристику природних зон, які вивчали. Використовуємо план:
1. Розмір
2. Географічне положення
3. Тектонічна будова
4. Геологічна будова.
5. Клімат.
6. Середня температура.
7. Коефіцієнт зволоження.
8. Типи грунтів.
9.Рослинний світ.
10 Тваринний світ
11. Внутрішні води.

В кінці ОБОВ'ЯЗКОВО!!!! робимо висновок!!!!! В чому схожі, в чому різниця!!!!

Тема уроку: "Українські Карпати. Географічне положення"

Опрацювати параграф 35


Домашнє завдання: опрацювати параграф 35, завдання 1,2,3,4 після параграфу - письмово у зошиті. 

Уроки 41-42

13.02.2024р.

Тема "Гірські ландшафти Карпат. Охорона природи"

Опрацювати параграф 36

Мал. 174. Вертикальна поясність Українських Карпат


Домашнє завдання: опрацювати параграф 36,  виконати у зошиті мал. 174 - підписати

Тема "Кримські гори"

Опрацювати параграф 37


Домашнє завдання: опрацювати параграф 37, за аналогією з малюнком 174 - виконати малюнок "Вертикальна поясність Кримських гір" за 5 пунктом тексту параграфа


Уроки 43-44

20.02.2024р.

Тема "Кримські гори"

Доопрацювати параграф 37!!!!!
 пройти тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6644368



Домашнє завдання: опрацювати параграф 37 (весь) повторити параграф 36.


Уроки 45-46

27.02.2024р.

Тема "Чорне море"

Опрацювати параграф 38

Домашнє завдання: опрацювати параграф 38.

Тема "Азовське море"

Опрацювати параграф 39

Домашнє завдання: опрацювати параграф 39, завдання 2 на с. 202 - виконати порівняльну таблицю двох морів, письмово у зошиті.


Уроки 47-48
 
05.03.2024р.

Тема "Природно-ресурсний потенціал Украіни"

Опрацювати параграф 40


Домашнє завдання: опрацювати параграф 40, завдання 2,3,4  на с. 207 - письмово у зошиті

 
Тема "Охорона природи"

Опрацювати параграф 41
Передивитися презентацію: https://en.ppt-online.org/142099


Домашнє завдання: опрацювати параграф 41, виконати схему категорій об'єктів природно-заповідного фонду Украіни, мал. 1 на с. 209 - письмово у зошиті, завдання 2,3  на с. 212 - письмово у зошиті


Уроки 49 - 50

 12.03.2024р.

Практична робота "Природно-ресурсний потенціал України"

За параграфом 41 обрати будь який об'єкт природно-заповідного фонду України й зробити його опис (вік, розміри, географічне положення, грунти, внутрішні води, клімат,  цікаві об'єкти, рослинний світ, тваринний світ, яку являє цінність для туризму). Опис повинен бути не менш 1 сторінки зошиту.



Тема "Раціональне природокористування"

Опрацювати параграф 42


Домашнє завдання: опрацювати параграф 42


Уроки 51 - 52

19.03.2024р.

Підсумковий урок з теми "Природні умови і ресурси України"

Пройти підсумковий тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7645741

Домашнє завдання: повторити параграфи 12-42


 Уроки 53 - 54

02.04.2024р.
Тема "Кількість населення і чинники, які на неї впливають"

Опрацювати параграф 43


Домашнє завдання: опрацювати параграф 43, завдання після параграфу 3,4,7,8 - письмово у зошиті


Тема "Cтатево-віковий склад населення світу й України"

Опрацювати параграф 44


Статево-вікова піраміда

  Для графічного зображення розподілу населення за віком і статтю застосовують статево-вікову піраміду населення. Вона формується одночасно під впливом природного руху та міграцій населення. Піраміда являє собою двобічну гістограму розподілу чоловіків (ліворуч) і жінок (праворуч) за їхнім віком на одній ординаті. На вертикальній осі позначають вікові інтервали (одно- чи п’ятирічні), а на горизонтальній – абсолютну кількість (або частку) окремих вікових груп населення. Класичну форму піраміда статево-вікового розподілу населення має лише у країнах із високими рівнями народжуваності та смертності. В економічно розвинених країнах пірамідальної форми давно немає. На віковій піраміді старіння населення відображається у розширенні з часом її верхньої частини і звуженні – нижньої.

      Існує три основних типи статево-вікових пірамід.

Зростаючий тип притаманний країнам, що розвиваються за другим типом відтворення. Цей тип має форму правильної піраміди. Для неї характерний високий показник народжуваності, велика частка дітей, мала частка літніх людей, коротка тривалість життя, загальне зростання кількості населення. 

Скорочувальний тип піраміди властивий розвиненим країнам із першим типом відтворення. Для неї характерний низький показник народжуваності, мала частка дітей, велика частка літніх людей, висока очікувана тривалість життя, старіння населення. Такий тип піраміди округлий: із завуженою основою, розширеною серединою та дуже вузькою верхівкою. 

Омолоджувальний тип піраміди зустрічається в деяких розвинених країнах, де в результаті демографічної політики зростає рівень народжуваності. Форма діаграми подібна до попередньої, але з ширшою основою, яка догори дещо звужується, потім знову розширюється і знову звужується. 



Домашнє завдання: опрацювати параграф 44, завдання після параграфу 1,2,4 - письмово у зошиті


 Уроки 55 - 56

09.04.2024р.
Тема "Механічний рух населення"

Опрацювати параграф 45


Домашнє завдання: опрацювати параграф 45, завдання після параграфу 1,2,6 - письмово у зошиті


 Уроки 57 - 58

16.04.2024р.
Тема "Густота населення світу й України"

Опрацювати параграф 46


Дослідження

Визначення регіонів світу з найбільшою і найменшою густотою населення

1. За картою густоти населення світу визначте райони з найбільшою та найменшою густотою населення (по 3 райони з найбільшою та 3 райони з найменшою густотою населення)

2. З'ясуйте, чим можна пояснити ці відмінності.

3. Зробить висновок!!!!! У висновку зазначте, які чинники впливали (впливають) на густоту населення світу


Домашнє завдання: опрацювати параграф 46, завдання після параграфу 1,2,3,4 - письмово у зошиті 

 Уроки 59 - 60

23.04.2024р.
Тема "Міські та сільські населені пункти. Урбанізація"

Опрацювати параграф 47


Домашнє завдання: опрацювати параграф 47, завдання після параграфу 2,4,5,6,7 - письмово у зошиті


Тема "Міста й села України"

Опрацювати параграф 48


Домашнє завдання: опрацювати параграф 48, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8722106


 Уроки 61 - 62

30.04.2024р.

Тема "Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї світу"

Опрацювати параграф 49


Домашнє завдання: опрацювати параграф 49, завдання після параграфу 3,4 - письмово у зошиті

 
Уроки 63 - 64

07.05.2024р.

"Національний склад населення України"

Опрацювати параграф 50


Домашнє завдання: опрацювати параграф 50, завдання після параграфу 2,3 - письмово у зошиті

Практична робота

"Національний склад населення України"

Опрацювати параграф 50

НАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ. Люди, які населяють територію України, належать до різних етносів ("етнос" у перекладі з грецької означає "народ", "плем'я"). Співвідношення між кількістю різних етносів (національностей) формує етнічний (національний) склад населення. Національний склад вивчається за результатами переписів населення.

За даними останнього перепису населення (2001 р.) в Україні проживають представники 134 на­родів (етносів). Проте Україна є однонаціональною державою з багатоетнічним складом населення. Це держава української нації, бо немає в світі жодної іншої країни, в якій би інтереси українців задовольнялись повно і різнобічно. Корінне населення України – українціЇх частка у національному складі складає 77,8 % (це понад 37,5 млн осіб). Українці становлять більшість в усіх регіонах, окрім АР КримНайвища частка українців у населенні ТернопільськоїІвано-Франків­ської і Волинської областей (понад 97 %), найнижча – в АР Крим (менше 25 %), ЛуганськійДонецькійОдеській областях (понад 52 %).

Історичні умови розвитку України сприяли формуванню багатоетнічного складу її населення за цілковитої переваги українців. Найбільшою національною меншиною в Україні є росіяниУпродовж XIX – XX ст. їхня кількість і частка в населенні постійно зростали, що було результатом міграційної політики в Росії і колишньому СРСР. Однак після проголошення незалежності України частка росіян змен­шилась з 22 до 17 %. Такі різкі зміни показників є, очевидно, результатом не тільки виїзду росіян за межі країни, а й зростання національної самосвідомості осіб українського походження, які під час минулих переписів фіксувалися як представники іншого народу. Най­вища частка росіян у населенні Криму (58 %), Донецькій і Луганській областях (понад 38 %).

Усі інші національні меншини становлять разом лише 5 % населення України. Білоруси є третьою за чисельністю етнічною групою в Україні. Їх частка становить 0,6 % від загального числа жителів країни. Основна частина білорусів проживає в ДонецькійЛуганській та Харківській областях. Білоруси оселилися в цих регіонах у період їх активного промислового освоєння, коли там створювалися нові робочі місця, жваво велося житлове будівництво. Більшість молдаван, які становлять 0,5 % населення України, проживають у сусідніх з Молдовою областях – ОдеськійВінницькій та Чернівецькій.

Після прийняття рішення про повернення на батьківщину депортованих у 1944 р. за сталінського режиму кримських татар, їх кількість в Україні невпинно зростає. У населенні України їх частка досягла 0,5 % (у Криму – 12 %).

Болгари складають 0,4 % населення України. Вони проживають переважно у південних областях нашої країни – ОдеськійМиколаївській та ХерсонськійРумуни (0,3 % в населенні країни), як і молдавани, зосереджені в сусідніх з Румунією областях – Одеській та Чернівецькій, а угорці (так само 0,3 %) – на кордоні з Угорщиною. У місцях компактного проживання угорців, на півдні Закарпатської області, діють угорські школи, угорською мовою видаються газети. Частка поляків у населенні України становить 0,3 %. Після приєднання у 1939 р. західних регіонів до України значна їх частина переселилася на свою етнічну батьківщину. Нині поляків найбільше проживає в Житомирській та Хмельницькій областяхПредставниками цих наро­дів, які віддавна проживали на своїх етнічних територіях, в результаті державних розмежувань опинилися у складі України,

Значно скоротилася в останні десятиліття в населенні України частка євреїв (0,2 %), що обумовлено їх міграцією за кордон. Нині вони зосереджені здебільшого у містах (найбільше – в ОдесіКиєві). Проживають в Україні і греки (0,2 %). Грецькі поселення з’явилися в Приазов’ї у другій половині ХVІІІ ст. Саме греки заснували місто Маріуполь та поселення навколо нього. Основна частина греків проживає в Донецькій області та Криму. Крім зазначених народів є словакичехигагаузицигани та ін.

Найбільш різноманітний національний склад населення – у промислових регіонах та великих містах, що зумовлено міграцією туди людей різних національностей на роботу і навчання, а також у Криму і деяких прикордонних областях.

Усі народи в Україні мають рівні права і можливості розвивати культуру і освіту рідною мовою. Спільно з українцями вони будують незалежну і демократичну державу, вільними громадянами якої вони є.

 


Домашнє завдання:  
1. Виписати у зошит з тексту на блозі усі національності України та їх відсотки. 
2. За текстом на блозі побудувати стовбчату діаграму національного складу населення України. 
3. Напишіть висновок про особливості національно складу населення України.
 

Уроки 65 - 66

14.05.2024р.

"Релігійний склад населення світу й України"

Опрацювати параграф 51


Домашнє завдання: опрацювати параграф 51, завдання після параграфу 1,2 - письмово у зошиті


Уроки 67 - 68

21.05.2024р.

"Трудові ресурси. Зайнятість населення"

Опрацювати параграф 52


Домашнє завдання: опрацювати параграф 52, виконати "Поміркуйте" 1,2,3 на с. 260-261

"Зайнятість населення в Україні"

Опрацювати параграф 53


Домашнє завдання: опрацювати параграф 53, виконати "Поміркуйте" - 1,2,3, 4  на с. 264.

КОНТРОЛЬНА РОБОТА


Виконати у зошиті, надіслати фото на класрум або у телеграм


Уроки 69 - 70

28.05.2024р.
Тематичне оцінювання з теми "Населення України та світу"

Домашнє завдання: повторити матеріал

Природа та населення свого адміністративного краю. Географічне положення. Адміністративно -територіальний устрій. Урок узагальнення знань

Домашнє завдання: повторити матеріал





























































































02.09.2022р.

2022-2023 навчальний рік

Усіх вітаю з початком нового навчального року! Нехай будуть підвладні всі шкільні та життєві завдання, а допитливість і захопленість ведуть вас до нових радісних відкриттів. Бажаю цікавих уроків, відмінних оцінок і великих перемог.


Шановні здобувачі!  Навчатися ми з вами будемо в синхронному та асинхронному режимі. Отже, коли я буду викладати завдання на блозі - це буде асинхронний режим. Коли буду вести заняття у зумі - це буде синхронний режим. Отже,  на цьому тижні будемо навчатися в асинхронному режимі, тобто я буду викладати відеоуроки та  завдання на блозі. Уважно читайте та дивіться матеріал до уроків та виконуйте всі завдання. 







УРОК 1

Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України.  Джерела географічної інформації. 

Хід уроку:

Опрацювати § 1

Відео урок Вступ. Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації https://youtu.be/qzv47JNQJZU

Аудіо урок § 1

Вступ. Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. https://youtu.be/hk6BDIS4JNM

Об’єкти вивчення і методи досліджень географії https://youtu.be/lGZY7iEs5qg

Інтерактивна вправа. Методи досліджень https://learningapps.org/20784466

Інтерактивна вправа. Методи досліджень і джерела інформації https://learningapps.org/7722718

Домашнє завдання: 1. Завести зошит з географіі, підписати. У зошиті будемо виконувати домашні завдання.

2. Опрацювати параграф 1, виконати вправи,  відповісти на запитання наприкінці параграфу.


УРОК 2

Географічні відомості про територію України в минулому.  Дослідження  Геродота, Гійома Боплана,  Степана Рудницького, сучасні географічні дослідження

Хід уроку:

Опрацювати параграф 2

Аудіо урок § 2

Географічні відомості про територіюУкраїни в минулому.  https://youtu.be/yt_7_9X5D3k

Відео урок Географічнівідомості про територіюУкраїни в минулому.  Дослідження  Геродота, Г.Боплана, С.Рудницького. Сучасні географічні дослідження https://youtu.be/onLUlcuGNx8

 Дослідження території України в античні часи

https://youtu.be/emGc52T2Jpk

Дослідження території України у XVIIXIXстоліттях https://youtu.be/Wisb0t1rfZQ

ДослідженнятериторіїУкраїни XX - XXI ст https://youtu.be/ZKGJb4MgddU

Географічні відомості про територію України https://youtu.be/CSZBRxF7uhY

Домашнє завдання: опрацювати параграф 2, у зошиті виконати практичне завдання: за матеріалами підручнику та додатковвими джерелами інформаціі скласти у зошиті таблицю "Видатні дослідники територіі України", зазначивши прізвище та ім'я, роки життя, основні досягнення вчених

    Усі домашні завдання виконуємо у зошити обовязково!!!! Потім напишу, куди надсилати для перевірки!


УРОК 3

09.09.2022р.

Тема уроку: Географічна карта. Зображення України в  картографічних творах

Хід уроку:

Опрацювати § 5 

Відео урок.  Зображення України в  картографічних творах. Елементи карти. Масштаб https://youtu.be/syvIEbkZna4

Аудіо урок. Зображення України в картографічних творах. https://youtu.be/KwoY-p9u4ik

Аудіо урок. Зображення України в картографічних творах.

https://youtu.be/sS9v-e_6ISE

 Відео урок.  Зображення України в картографічних творах https://youtu.be/-7KjXXBgABo

Домашнє завдання: опрацювати параграф 5, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7914056

УРОК 4

13.09.2022р.

Тема уроку: Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.

Хід уроку:

Опрацювати § 3

Аудіо урок Географічна карта. Картографічні проекції https://youtu.be/RkSxssP66T0

Аудіо Бойко Як укладена карта https://youtu.be/VKiOLthJSxM

Відео урок  Картографічні проекції та видиспотворень на географічних картах. Способи зображення географічнихоб`єктів та явищ на картах. Класифікація карт https://youtu.be/VFERbMzZIKg

Відео урок Картографічні проекції та спотворення https://youtu.be/3Fh_MBx8MHA

Відео урок Зображення України в картографічних творах https://youtu.be/-7KjXXBgABo

Домашнє завдання: опрацювати параграф 3, завдання 3 після параграфу у зошиті - письмово.

УРОК 5

16.09.2022р.

Тема уроку: Класифікація карт. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.

                                                                    Хід уроку:

Опрацювати § 4

Аудіо урок. Географічна карта. Картографічні проекції https://youtu.be/RkSxssP66T0

Аудіо урок. Як укладена карта https://youtu.be/VKiOLthJSxM

Відео урок. Картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічнихоб`єктів та явищ на картах. Класифікація карт

https://youtu.be/VFERbMzZIKg

Домашнє завдання: опрацювати параграф 4, виписати у зошит усі способи зображення на картах (мал. 1-8).


УРОК 6

20.09.2022р.

Тема уроку: Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт. 

Дослідження 1

Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх  обґрунтування


                                                                   Хід уроку:


УВАГА!!!
УСІ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ  ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ ЗА ПОСИЛАННЯМ: 

https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc

tcwnsdc

Опрацювати § 6

Аудіо урок§ 6. Топографічні карти

https://youtu.be/zh5s_NgJbrU

Аудіо Бойко Топографічна карта https://youtu.be/TujILws4BMs

Відео урок Топографічна карта https://youtu.be/UdJjaSMY8X8

Відео урок Читання та практичне використання топокартиhttps://youtu.be/_ZzRuKAlVd0

Домашнє завдання: опрацювати параграф 6, с. 27-30, виписати у зошит основні групи умовних знаків (4 групи).


УРОК 7

23.09.2022р.

Тема уроку: Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт. (продовження теми).

Опрацювати § 6 продовження  (с.30 - 33).

Аудіо урок§ 6. Топографічні карти

https://youtu.be/zh5s_NgJbrU

Аудіо урок.Топографічна карта https://youtu.be/TujILws4BMs

Відео урок. Топографічна карта https://youtu.be/UdJjaSMY8X8

Відео урок. Читання та практичне використання топокартиhttps://youtu.be/_ZzRuKAlVd0

Домашнє завдання: опрацювати параграф 6, с. 30-33, практична робота 1 після параграфу - виконати у зошиті, надіслати на класрум

УВАГА!!!
УСІ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ  ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ ЗА ПОСИЛАННЯМ: 

https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc

tcwnsdc


УРОК 8

27.09.2022р.

Тема уроку:  Читання та практичне використання топографічних карт. 

Практична робота 1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і  прямокутних координат, висот точок за топографічною картою.

Опрацювати § 7

Аудіо урок.  Читання і практичне використання топографічних карт

https://youtu.be/ei02HJwCqQk

Відео урок . Читання та практичне використання карт https://youtu.be/_ZzRuKAlVd0

Відео урок Практичне використання топографічних карт  https://youtu.be/hONjxYUhD2U

Відео урок Практичне використання топографічних карт (підручник Довгань) https://youtu.be/FjwJB4Qg8uA

Як визначати прямокутні координати https://youtu.be/11eW15HfwP8

Домашнє завдання: опрацювати параграф 7, с. 37, практична робота № 1 після параграфу - виконати у зошиті, надіслати на класрум.


УВАГА!!!
УСІ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ  ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ ЗА ПОСИЛАННЯМ: 

https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc

tcwnsdc

  УРОК 9

29.09.2022р.

Тема уроку:  Політична карта світу іі елементи

Опрацювати § 8

Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=HQb2E2CgyLs

Аудіо урок:  Політична карта світу https://youtu.be/GFk12Qr9WwE

Домашнє завдання: опрацювати параграф 8, завдання 2,3,4 на с. 44 - письмово у зошиті. Надіслати на класрум. Пройти підсумковий тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7162392

Пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7162392


УРОК 10

03.10.2022р.

Тема уроку: Географічне положення (фізико-географічне, економіко-географічне, політико-географічне) України

Опрацювати § 9

Відео урок Географічне положення України https://youtu.be/erOAbta3F74

Аудіо урок Географічне положення України https://youtu.be/evJMsLzCCNI


Домашнє завдання: опрацювати § 9, завдання 1-5 - письмово у зошиті

УРОК 11

07.10.2022р.

Тема уроку: Формування територіі України

Опрацювати § 10

Аудіо урок. Формування території України https://youtu.be/QL1EWMQ5jjY

Відео урок. Формування території України https://youtu.be/Qfd7-oLattc

Домашнє завдання: опрацювати параграф 10, завдання 1,2,3 - письмово у зошиті. На відмінну оцінку - підготувати доповідь про формування територіі України у давнину!!!!

Не забуваємо, всі роботи надсилаємо на класрум:

https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc

tcwnsdc


УРОК 12

УРОК 12.10.2022р.

Тема уроку: Україна на карті годинних поясів. Міжнародна система відліку  часу. Годинні пояси.  Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах  світу. 

Опрацювати § 11

Аудіо урок§ 11. Україна на карті годинних поясів  https://youtu.be/O5ZPUrz9pZs

 Відео урок. Україна на карті годинних поясів. Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси.  Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу

https://youtu.be/cQt3semYCOY

Пояснення. Годинні пояси https://youtu.be/U4P5AUVtZWI

Додатково

Відео урок Україна на карті годинних поясів

https://youtu.be/UqcgDIJtgjE

 Інтерактивна гра. Регіони України https://online.seterra.com/uk/vgp/3205

Інтерактивна карта Вивчи області України https://www.purposegames.com/game/cJ4J6ecwWgu

Домашнє завдання: опрацювати параграф 11, завдання 1,3,5 - письмово у зошиті. 



УРОК 13

УРОК 14.10.2022р.

Тематичне оцінювання з теми"Географічний простір України"

Домашнє завдання: повторити матеріал, виконати тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8399588

Для тих, хто не зробив, виконати усі письмові домашні завдання, надіслати на класрум , пройти тест за посиланням: (політична карта світу)  https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7914209

УВАГА!!!
УСІ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ  ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ ЗА ПОСИЛАННЯМ: 

https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc

tcwnsdc


УРОК 14

18.10.2022р.

Тема уроку : "Загальні риси рельєфу Украіни"

Опрацювати параграф 12.

Аудіо урок (автор Г.Д. Довгань) § 12. Загальні риси рельєфу України https://youtu.be/I3K1rpukIsE

Відеурок https://www.youtube.com/watch?v=pp3pqiAPRLI

Домашнє завдання: опрацювати параграф 12, виконати завдання після параграфу "працюємо в групах", надіслати на класрум.


УРОК 15

21.10.2022р.

Тема уроку : "Тектонічна будова"

Опрацювати параграф 13 

Аудіо урок § 13. Тектонічна будова України https://youtu.be/RU9_4-j_WIE

Відео урок: Геологічна історія Землі. Геологічне літочислення. Геологічні ери. Карта «Тектонічнабудова». 

Відео урок Зв'язок рельєфу з тектонічними структурами https://youtu.be/ES1pX0vgT6Q

 Домашнє завдання: опрацювати параграф 13, виконати практичну роботу № 4 після параграфу (завдання 2), заповнити перший та другий стовпчик таблиці.

Кому потрібно, виконати тести: 

1) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1758054

2)    https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5752996


УРОК 16

21.10.2022р.

Практична робота № 4 на с. 69 підручника


УРОК 17

01.11.2022р.

Тема уроку : "Геологічна будова"

Опрацювати параграф 14.

 Аудіо урок § 14. Геологічна будова https://youtu.be/VPFDXbaG588

Відео урок  Геологічна будова. Дослідження П.Тутковського. Неотектонічні рухи. Вплив геологічної будови та тектоніки на діяльність людини https://youtu.be/RW3taN4LljA

Домашнє завдання: опрацювати параграф 14, виконати практичну роботу № 4 після параграфу, заповнити третій стовпчик таблиці, надіслати на класрум


УРОК 18

04.11.2022р.

Тема уроку : "Особливості природних умов теориторіі України в різні геологічні ери"

"Формування рельєфу"

Опрацювати параграф 15,16

Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні  рельєфотвірні чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людиниhttps://youtu.be/dYzNOdpLVWs

Геоморфологічна будова України https://youtu.be/6w9oi6-6OBk

Відеопрезентація.  Різноманітні за походженням форми і типи рельєфу https://youtu.be/hwNhqn56jjg

Виписати у зошит з параграфу 16 усі типи рельєфу (тектогенні та вулканогенні) та усі форми рельєфу!!!!!

Домашнє завдання: опрацювати параграф 15, 16 виконати практичне завдання на с. 81, заповнити таблицю,  надіслати на класрум


УРОК 19

08.11.2022р.

Тема уроку : "Корисні копалини Украіни. Паливні корисні копалини"

Опрацювати параграф 17.

Паливні корисні копалини https://youtu.be/qx4xEinpjkE

 Відео урок Корисні копалини України https://youtu.be/Y3BzqFEZRUw

 Музичний відео ролик Корисні копалини України https://youtu.be/SoKTaXVgo_o

Домашнє завдання: опрацювати параграф 17, завдання 1,2, 3 після параграфу письмово у зошиті, надіслати на класрум


УРОК 20

11.11.2022р.

Тема уроку : "Корисні копалини Украіни. Рудні і нерудні корисні копалини"

Опрацювати параграф 18.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 18


УРОК 21

15.11.2022р.

Тематичне оцінювання з теми "Рельєф, тектонічна та біологічна будова Землі"

Домашнє завдання: пройти тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8862865повторити матеріал


УРОК 22

18.11.2022р.

    

УРОК 24

25.11.2022р.

Тема уроку: " Сезонні погодні умови. Несприятливі погодні умови"

Опрацювати параграф 21


Домашнє завдання: опрацювати параграф 21, завдання 5, 6 на с. 107 - письмово у зошиті

УРОК 25

28.11.2022р.

Тема уроку: " Прогноз погоди. Кліматичні ресурси"

Опрацювати параграф 22

Передивитися відеоурок за посиланням: 

Домашнє завдання: опрацювати параграф 22, завдання "поміркуйте" № 2,3,4 на с. 112 - письмово у зошиті. Пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8517500

УРОК 26

02.12.2022р.

Тема уроку: " Води суходолу. Характеристика річок"

Опрацювати параграф 23

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=gzCoCSlasDQ


Домашнє завдання: опрацювати параграф 23, виконати мал. 3, підписати; на с. 115, за текстом параграфу дати визначення поняттям: твердий стік, меандри, річеовий стік, витрати води, водний режим, повінь, межень, паводки, падіння річки, похил річки, записати формулу повного падіння річки.


УРОК 27

06.12.2022р.

Тема уроку: "Основні річкові басейни та системи"

Опрацювати параграф 24

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=gzCoCSlasDQ

 Переглянути відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=y2Vsrm80j1c

Домашнє завдання: опрацювати параграф 24, складіть порівняльну таблицю річок України за текстом параграфу, за планом:
1. Протяжність річки.
2. Протяжність річки у межах Украіни.
3. Площа басейну річки
4. До басейну якого моря відноситься?
5. Де річка бере початок?
6. Як протікає? (рельєф, характер річки)
7. Як поводиться річка взимку?
8. Живлення річки?
9. Притоки.

УРОК 28

09.12.2022р.

Тема уроку: "Озера , болота, водосховища та канали.
Підземні води. Водні ресурси України"

Опрацювати параграфи 25, 26
Відеоурок https://www.google.com/search?

Домашнє завдання: опрацювати параграфи 25, 26, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7285483

УРОК 29

13.12.2022р.

Тема уроку: "Грунти України"

Опрацювати параграфи 27

Домашнє завдання: опрацювати параграф 27, мал. 2 на с. 137 - виконати та підписати, заповнити таблицю на с. 141 (практична робота № 8)

УРОК 30

16.12.2022р.

Тема уроку: "Рослинний покрів України"

Опрацювати параграфи 28


Домашнє завдання: опрацювати параграф 28, завдання 1-7  - виконати письмово у зошиті 


УРОК 31

23.12.2022р.

Тема уроку: "Тваринний світ України"

Опрацювати параграфи 29

Домашнє завдання: опрацювати параграф 29,  повторити матеріал

УРОК 32

23.12.2022р.

Тема уроку: "Тваринний світ України"

Тематичне оцінювання з теми: "Природні умови і ресурси України"

Домашнє завдання: повторити матеріал



УВАГА!!!
УСІ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ  ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ ЗА ПОСИЛАННЯМ: 

https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc

або   tcwnsdc


ІІ СЕМЕСТР 2022-2023 н.р.

 Шановні учні ! Починаємо з Вами заняття в другому семестрі. сподіваюся на Вашу плідну та сумлінну працю,  бо результатом буде Ваша річна оцінка.  Не забуваємо, вчасно виконуємо домашні завдання та надсилаємо до класруму. 

УВАГА!!!

УСІ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ  ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ ЗА ПОСИЛАННЯМ: 

https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc

або   tcwnsdc

УРОК 33

31.01.2023р.

Тема уроку: "Ландшафти України.  Ландшафт як просторово-цілісна система"

Опрацювати параграф 30

Домашнє завдання: опрацювати параграф 30, завдання 3,4,5 - письмово у зошиті


Урок 34

03.02.2023р.

Тема уроку: "Районування природних ландшафтів"

Опрацювати параграф 31

Домашнє завдання: опрацювати параграф 31,опрацювати таблицю класифікаціі ландшафтів, завдання 2,3,4,5 - письмово у зошиті


Урок 35

07.02.2023р.

Тема уроку: "Зона мішаних та широколистяних лісів"

Опрацювати параграф 32

Домашнє завдання: опрацювати параграф 32, виконати письмово у зошиті опис зони мішаних та широколистяних лісів за планом:
1. Розмір
2. Географічне положення
3. Тектонічна будова
4. Геологічна будова.
5. Клімат.
6. Середня температура.
7. Коефіцієнт зволоження.
8. Типи грунтів.
9.Рослинний світ.
10 Тваринний світ
11. Внутрішні води.

Урок 36

10.02.2023р.

Тема уроку: "Лісостепова зона"

Опрацювати параграф 33

Домашнє завдання: працюємо за аналогією з попереднім уроком, а саме: опрацювати параграф 33, виконати письмово у зошиті опис лісостепової зони за планом:
1. Розмір
2. Географічне положення
3. Тектонічна будова
4. Геологічна будова.
5. Клімат.
6. Середня температура.
7. Коефіцієнт зволоження.
8. Типи грунтів.
9.Рослинний світ.
10 Тваринний світ
11. Внутрішні води.

Урок 37

14.02.2023р.

Тема уроку: "Зона степів"

Опрацювати параграф 34

Домашнє завдання: працюємо за аналогією з попереднім уроком, а саме: опрацювати параграф 34, виконати письмово у зошиті опис лісостепової зони за планом:
1. Розмір
2. Географічне положення
3. Тектонічна будова
4. Геологічна будова.
5. Клімат.
6. Середня температура.
7. Коефіцієнт зволоження.
8. Типи грунтів.
9.Рослинний світ.
10 Тваринний світ
11. Внутрішні води.

Урок 38

17.02.2023р.

Практична робота "Порівняльна характеритика двох природних зон"

Сьогодні нової теми немає.
Складаємо порівняльну характристику двох природних зон, які вивчали. Креслимо табличку з двох стовбчиків, в кожен виписуємо характистику зони за планом, який я давала. 
В кінці ОБОВ'ЯЗКОВО!!!! робимо висновок!!!!! В чому схожі, в чому різниця!!!!


Урок 39

21.02.2023р.

Тема уроку: "Українські Карпати. Географічне положення"

Опрацювати параграф 35


Домашнє завдання: опрацювати параграф 35, завдання 1,2,3,4 після параграфу - письмово у зошиті. 



Урок 40

21.02.2023р.

Тема "Гірські ландшафти Карпат. Охорона природи"

Опрацювати параграф 36

Мал. 174. Вертикальна поясність Українських Карпат


Домашнє завдання: опрацювати параграф 36, завдання "Працюємо самостійно" на с. 188 після параграфу - письмово у зошиті. Пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6243192

Урок 41

28.02.2023р.

Тема "Кримські гори"

Опрацювати параграф 37


Домашнє завдання: опрацювати параграф 37, завдання 1,2,3,4,5 на с. 192  після параграфу - письмово у зошиті. 

Урок 42

03.03.2023р.

Тема "Чорне море"

Опрацювати параграф 38

Домашнє завдання: опрацювати параграф 38.

Урок 43

06.03.2023р.

Тема "Азовське море"

Опрацювати параграф 39

Домашнє завдання: опрацювати параграф 39, завдання 2 на с. 202 - письмово у зошиті, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6342694


 10.03.2023р.
Тема "Природно-ресурсний потенціал Украіни"

Опрацювати параграф 40


Домашнє завдання: опрацювати параграф 40, завдання 2,3,4  на с. 207 - письмово у зошиті

 
14.03.2023р.
Тема "Охорона природи"

Опрацювати параграф 41
Передивитися презентацію: https://en.ppt-online.org/142099


Домашнє завдання: опрацювати параграф 41, виконати схему категорій об'єктів природно-заповідного фонду Украіни, мал. 1 на с. 209 - письмово у зошиті, завдання 2,3  на с. 212 - письмово у зошиті

17.03.2023р.
"Охорона природи" (продовження)

Повторити параграф 41
Передивитися презентацію: https://en.ppt-online.org/142099


Домашнє завдання: повторити параграф 41, довиконувати усі домашні завдання


21.03.2023р.
Практична робота "Природно-ресурсний потенціал України"


Домашнє завдання: Обрати будь який об'єкт природно-заповідного фонду України й зробити його опис ( вік, розміри, географічне положення, грунти, внутрішні води, клімат,  цікаві об'єкти, рослинний світ, тваринний світ, яку являє цінність для туризму). Опис повинен бути не менш 1 сторінки зошиту


24.03.2023р.
Тема "Раціональне природокористування"

Опрацювати параграф 42


Домашнє завдання: опрацювати параграф 42, пройти контрольний  тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3219948
28.03.2023р.
Тема "Кількість населення і чинники, які на неі впливають"

Опрацювати параграф 43


Домашнє завдання: опрацювати параграф 43, завдання після параграфу 3,4,5,6,7,8 - письмово у зошиті


31.03.2023р.
Тема "Cтатево-віковий склад населення світу й України"

Опрацювати параграф 44


Статево-вікова піраміда

  Для графічного зображення розподілу населення за віком і статтю застосовують статево-вікову піраміду населення. Вона формується одночасно під впливом природного руху та міграцій населення. Піраміда являє собою двобічну гістограму розподілу чоловіків (ліворуч) і жінок (праворуч) за їхнім віком на одній ординаті. На вертикальній осі позначають вікові інтервали (одно- чи п’ятирічні), а на горизонтальній – абсолютну кількість (або частку) окремих вікових груп населення. Класичну форму піраміда статево-вікового розподілу населення має лише у країнах із високими рівнями народжуваності та смертності. В економічно розвинених країнах пірамідальної форми давно немає. На віковій піраміді старіння населення відображається у розширенні з часом її верхньої частини і звуженні – нижньої.

      Існує три основних типи статево-вікових пірамід.

Зростаючий тип притаманний країнам, що розвиваються за другим типом відтворення. Цей тип має форму правильної піраміди. Для неї характерний високий показник народжуваності, велика частка дітей, мала частка літніх людей, коротка тривалість життя, загальне зростання кількості населення. 

Скорочувальний тип піраміди властивий розвиненим країнам із першим типом відтворення. Для неї характерний низький показник народжуваності, мала частка дітей, велика частка літніх людей, висока очікувана тривалість життя, старіння населення. Такий тип піраміди округлий: із завуженою основою, розширеною серединою та дуже вузькою верхівкою. 

Омолоджувальний тип піраміди зустрічається в деяких розвинених країнах, де в результаті демографічної політики зростає рівень народжуваності. Форма діаграми подібна до попередньої, але з ширшою основою, яка догори дещо звужується, потім знову розширюється і знову звужується. 



Домашнє завдання: опрацювати параграф 44, завдання після параграфу 1,2,4,5 - письмово у зошиті

03.04.2023р.
Тема "Механічний рух населення"

Опрацювати параграф 45


Домашнє завдання: опрацювати параграф 45, завдання після параграфу 1,2,3,6 - письмово у зошиті

07.04.2023р.
Тема "Густота населення світу й України"

Опрацювати параграф 46


Домашнє завдання: опрацювати параграф 46, завдання після параграфу 1,2,3,4 - письмово у зошиті

10.04.2023р.
Тема "Міські та сільські населені пункти. Урбанізація"

Опрацювати параграф 47


Домашнє завдання: опрацювати параграф 47, завдання після параграфу 1,2,3,4,5,6,7 - письмово у зошиті


14.04.2023р.
Тема "Міста й села України"

Опрацювати параграф 48


Домашнє завдання: опрацювати параграф 48, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8110344


18.04.2023р.
Тема "Робота над помилками"

Повторити параграфи 43- 48

Домашнє завдання: повторити параграфи 43- 48


21.04.2023р.
Тема "Етноси. Найпоширеніші мовні сім'ї світу"

Опрацювати параграф 49


Домашнє завдання: опрацювати параграф 49, завдання після параграфу 3,4,5,6 - письмово у зошиті


25.04.2023
"Національний склад населення України"

Опрацювати параграф 50


Домашнє завдання: опрацювати параграф 50, завдання після параграфу 2,3,4,5 - письмово у зошиті

27.04.2023
Практична робота
"Національний склад населення України"

Опрацювати параграф 50

НАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ. Люди, які населяють територію України, належать до різних етносів ("етнос" у перекладі з грецької означає "народ", "плем'я"). Співвідношення між кількістю різних етносів (національностей) формує етнічний (національний) склад населення. Національний склад вивчається за результатами переписів населення.

За даними останнього перепису населення (2001 р.) в Україні проживають представники 134 на­родів (етносів). Проте Україна є однонаціональною державою з багатоетнічним складом населення. Це держава української нації, бо немає в світі жодної іншої країни, в якій би інтереси українців задовольнялись повно і різнобічно. Корінне населення України – українціЇх частка у національному складі складає 77,8 % (це понад 37,5 млн осіб). Українці становлять більшість в усіх регіонах, окрім АР КримНайвища частка українців у населенні ТернопільськоїІвано-Франків­ської і Волинської областей (понад 97 %), найнижча – в АР Крим (менше 25 %), ЛуганськійДонецькійОдеській областях (понад 52 %).

Історичні умови розвитку України сприяли формуванню багатоетнічного складу її населення за цілковитої переваги українців. Найбільшою національною меншиною в Україні є росіяниУпродовж XIX – XX ст. їхня кількість і частка в населенні постійно зростали, що було результатом міграційної політики в Росії і колишньому СРСР. Однак після проголошення незалежності України частка росіян змен­шилась з 22 до 17 %. Такі різкі зміни показників є, очевидно, результатом не тільки виїзду росіян за межі країни, а й зростання національної самосвідомості осіб українського походження, які під час минулих переписів фіксувалися як представники іншого народу. Най­вища частка росіян у населенні Криму (58 %), Донецькій і Луганській областях (понад 38 %).

Усі інші національні меншини становлять разом лише 5 % населення України. Білоруси є третьою за чисельністю етнічною групою в Україні. Їх частка становить 0,6 % від загального числа жителів країни. Основна частина білорусів проживає в ДонецькійЛуганській та Харківській областях. Білоруси оселилися в цих регіонах у період їх активного промислового освоєння, коли там створювалися нові робочі місця, жваво велося житлове будівництво. Більшість молдаван, які становлять 0,5 % населення України, проживають у сусідніх з Молдовою областях – ОдеськійВінницькій та Чернівецькій.

Після прийняття рішення про повернення на батьківщину депортованих у 1944 р. за сталінського режиму кримських татар, їх кількість в Україні невпинно зростає. У населенні України їх частка досягла 0,5 % (у Криму – 12 %).

Болгари складають 0,4 % населення України. Вони проживають переважно у південних областях нашої країни – ОдеськійМиколаївській та ХерсонськійРумуни (0,3 % в населенні країни), як і молдавани, зосереджені в сусідніх з Румунією областях – Одеській та Чернівецькій, а угорці (так само 0,3 %) – на кордоні з Угорщиною. У місцях компактного проживання угорців, на півдні Закарпатської області, діють угорські школи, угорською мовою видаються газети. Частка поляків у населенні України становить 0,3 %. Після приєднання у 1939 р. західних регіонів до України значна їх частина переселилася на свою етнічну батьківщину. Нині поляків найбільше проживає в Житомирській та Хмельницькій областяхПредставниками цих наро­дів, які віддавна проживали на своїх етнічних територіях, в результаті державних розмежувань опинилися у складі України,

Значно скоротилася в останні десятиліття в населенні України частка євреїв (0,2 %), що обумовлено їх міграцією за кордон. Нині вони зосереджені здебільшого у містах (найбільше – в ОдесіКиєві). Проживають в Україні і греки (0,2 %). Грецькі поселення з’явилися в Приазов’ї у другій половині ХVІІІ ст. Саме греки заснували місто Маріуполь та поселення навколо нього. Основна частина греків проживає в Донецькій області та Криму. Крім зазначених народів є словакичехигагаузицигани та ін.

Найбільш різноманітний національний склад населення – у промислових регіонах та великих містах, що зумовлено міграцією туди людей різних національностей на роботу і навчання, а також у Криму і деяких прикордонних областях.

Усі народи в Україні мають рівні права і можливості розвивати культуру і освіту рідною мовою. Спільно з українцями вони будують незалежну і демократичну державу, вільними громадянами якої вони є.

 


Домашнє завдання:  
1. Виписати у зошит з тексту на блозі усі національності України та їх відсотки. 
2. За текстом на блозі побудувати стовбчату діаграму національного складу населення України. 
3. Напишіть висновок про особливості національно складу населення України.

 

02.05.2023
"Релігійний склад населення світу й України"

Опрацювати параграф 51


Домашнє завдання: опрацювати параграф 51, завдання після параграфу 1,2 - письмово у зошиті

05.05.2023р. 
"Християнство"

Опрацювати параграф 51


12.05.2023р. 
"Іслам"

Опрацювати параграф 51



Домашнє завдання: опрацювати параграф 51, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2905360


16.05.2023р. 
"Трудові ресурси. Зайнятість населення"

Опрацювати параграф 52


Домашнє завдання: опрацювати параграф 52, виконати "Поміркуйте" 1,2,3 на с. 260-261

19.05.2023р. 
"Зайнятість населення в Україні"

Опрацювати параграф 53


Домашнє завдання: опрацювати параграф 53, виконати "Поміркуйте" - 1,2,3, 4  на с. 264.


23.05.2023р. 
Тематичне оцінювання з теми "Населення України та світу"

Пройти тест за посиланням: 
Домашнє завдання: повторити матеріал

26.05.2023р. 
Природа та населення свого адміністративного краю. Географічне положення. Адміністративно -територіальний устрій


Домашнє завдання:

30.05.2023р. 
Природа та населення свого адміністративного краю. Особливості природних умов і ресурсів.

Домашнє завдання:



02.05.2023р. 
Природа та населення свого адміністративного краю. Природокористування. Населення регіону.

Повторити матеріал


2021-2022 навчальний рік

20.11.2020р.

Тема уроку: Корисні копалини. Топливіні корисні копалини. Рудні й нерудні корисні копалини"

Домашнє завдання: Опрацювати параграф № 17,18, заповнити 4 стовбчик таблиці.

Переглянути

Виконати

 23.11.2020р.

Тема уроку: "Кліматотвірні чинники.Сонячна енергія, повітряні маси, циклони, антициклони."

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 18,

Виконати

ВИКОНАТИ


Контрольна робота  Виконати


Дистанційне навчання 11.01.2021р - 24.01.2021р. 

Урок 12.01.2021р. 

Тема уроку: "Грунти України" 

Переглянути

Домашнє завдання: опрацювати параграф 27, відповісти на запитання, виконати практичну роботу № 8 на с. 141 (заповнити таблицю) у зошиті

Для допитливих: виконати проект на тему:  " Основні види діяльності людини, які впливають на грунти. Позитивні та негативні наслідки"

Урок 19.01.2021р. 

Тема уроку: "Рослинний та тваринний світ України" 

Опрацювати параграфи 28, 29, відповісти на запитання після параграфу

Переглянути

Переглянути

Виконати тест : https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8614381


ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ 

КВІТЕНЬ - ТРАВЕНЬ 2021 РОКУ

УРОК 13 КВІТНЯ 

ТЕМА " Статево-віковий склад населення України та світу"

"Зміна кількості населення у світі. Демографічна політика"

Переглянути

Опрацювати параграф 44, виконати практичну роботу 12. роботу надіслати на класрум: https://classroom.google.com/c/MzE2MDUxMzg4MTMy?hl=ru&cjc=kztcc3r 

або на вайбер 0957731325


УРОК 20 КВІТНЯ 

ТЕМА: " Механічний рух населення"

"Плотність населення України та світу"

Переглянути

Опрацювати параграфи  45, 46

Виконати тест


УРОК 27 КВІТНЯ 

ТЕМА: " Міські та сільські населені пункти"

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 47, порівняти темпи та рівень урбанізації, а також форми розселення двох регіонів світу на вибір. Завдання виконати у зошиті


1 коментар: