2023-2024 навчальний рік
Усіх вітаю з початком нового навчального року! Нехай будуть підвладні всі шкільні та життєві завдання, а допитливість і захопленість ведуть вас до нових радісних відкриттів. Бажаю цікавих уроків, відмінних оцінок і великих перемог.
Для того, щоб вам було легше працювати - завантажте підручник (посилання дивись далі)
ПІДРУЧНИК ДЛЯ РОБОТИ
(ЗАВАНТАЖИТИ)
https://pidruchnyk.com.ua/1424-geografya-dovgan-stadnik-8-klas.html
- Автори: Г.Д. Довгань, О.Г. Стадник
- Рік видання: 2021
- Видавництво: Ранок, Харків
- ISBN: n/a
- Кількість сторінок: 272
УРОК 1
5.09.2023р.
Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації.
Хід уроку:
Опрацювати § 1
Відео урок Вступ. Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації https://youtu.be/qzv47JNQJZU
Аудіо урок § 1
Вступ. Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. https://youtu.be/hk6BDIS4JNM
Об’єкти вивчення і методи досліджень географії https://youtu.be/lGZY7iEs5qg
Інтерактивна вправа. Методи досліджень https://learningapps.org/20784466
Інтерактивна вправа. Методи досліджень і джерела інформації https://learningapps.org/7722718
Домашнє завдання: 1. Завести зошит з географіі, підписати. У зошиті будемо виконувати домашні завдання.
2. Опрацювати параграф 1, виконати вправи, відповісти на запитання наприкінці параграфу.
УРОК 2
5.09.2023р.
Географічні відомості про територію України в минулому. Дослідження Геродота, Гійома Боплана, Степана Рудницького, сучасні географічні дослідження
Хід уроку:
Опрацювати параграф 2
Аудіо урок § 2
Географічні відомості про територіюУкраїни в минулому. https://youtu.be/yt_7_9X5D3k
Відео урок Географічнівідомості про територіюУкраїни в минулому. Дослідження Геродота, Г.Боплана, С.Рудницького. Сучасні географічні дослідження https://youtu.be/onLUlcuGNx8
Дослідження території України в античні часи
Дослідження території України у XVII – XIXстоліттях https://youtu.be/Wisb0t1rfZQ
ДослідженнятериторіїУкраїни XX - XXI ст https://youtu.be/ZKGJb4MgddU
Географічні відомості про територію України https://youtu.be/CSZBRxF7uhY
Домашнє завдання: опрацювати параграф 2
Усі домашні завдання виконуємо у зошити !!!!
УРОК 3
12.09.2023р.
Тема уроку: Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.
Хід уроку:
Опрацювати § 3
Аудіо урок Географічна карта. Картографічні проекції https://youtu.be/RkSxssP66T0
Аудіо Бойко Як укладена карта https://youtu.be/VKiOLthJSxM
Відео урок Картографічні проекції та видиспотворень на географічних картах. Способи зображення географічнихоб`єктів та явищ на картах. Класифікація карт https://youtu.be/VFERbMzZIKg
Відео урок Картографічні проекції та спотворення https://youtu.be/3Fh_MBx8MHA
Домашнє завдання: опрацювати параграф 3, завдання 3, 4 після параграфу у зошиті - письмово.
УРОК 4
12.09.2023р.
Тема уроку: Класифікація карт. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.
Хід уроку:
Опрацювати § 4
Аудіо урок. Географічна карта. Картографічні проекції https://youtu.be/RkSxssP66T0
Аудіо урок. Як укладена карта https://youtu.be/VKiOLthJSxM
Відео урок. Картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічнихоб`єктів та явищ на картах. Класифікація карт
Домашнє завдання: опрацювати параграф 4, виписати у зошит усі способи зображення на картах (мал. 1-8).
УРОК 5
19.09.2023р.
Тема уроку: Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт.
Хід уроку:
Аудіо урок§ 6. Топографічні карти
Аудіо Бойко Топографічна карта https://youtu.be/TujILws4BMs
Відео урок Топографічна карта https://youtu.be/UdJjaSMY8X8
Відео урок Читання та практичне використання топокартиhttps://youtu.be/_ZzRuKAlVd0
Домашнє завдання: опрацювати параграф 6, с. 27-30, виписати у зошит основні групи умовних знаків (4 групи).
УРОК 6
19.09.2023 р.
Тема уроку: Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт. (продовження теми). Азимут.
Опрацювати § 7 (пункт 1). Поняття про азимут
Аудіо урок§ 6. Топографічні карти
Аудіо урок.Топографічна карта https://youtu.be/TujILws4BMs
Відео урок. Топографічна карта https://youtu.be/UdJjaSMY8X8
Відео урок. Читання та практичне використання топокартиhttps://youtu.be/_ZzRuKAlVd0
Домашнє завдання: опрацювати параграф 7, пункт 1. Повторити параграфи 6,7.
УРОК 7 - 8
25.09.2023р.
Тема уроку: Політична карта світу іі елементи
Опрацювати § 8
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=LecAv7I7A3g
Аудіо урок: Політична карта світу https://youtu.be/GFk12Qr9WwE
Домашнє завдання: опрацювати параграф 8, завдання 2,3,4 на с. 44 - письмово у зошиті.
Пройти підсумковий тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2920209
УРОК 9-10
03.10.2023р.
Тема уроку: ГЕОГРАФІЧНЕ ПОЛОЖЕННЯ УКРАЇНИ
Опрацювати § 9
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=HbPOsydsrcM
Географічне положення — одне з найважливіших понять географічної науки. Воно характеризує просторове розміщення об’єкта, що вивчається, до географічних чинників, які впливають на нього. Фізико-географічне положення країни є сталим, його не можна змінити. Щодо економіко- та політико-географічного положення, то вони змінюються в часі й залежать не тільки від порівняно стійких природних чинників (клімат, рельєф, внутрішні води, ґрунти), але й від історичних, економічних та політичних.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 9, завдання 1,2,4,5 після параграфу - письмово у зошиті.
Тема уроку: Формування територіі України
Опрацювати § 10
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=Cpq9zlunOZA
Домашнє завдання: опрацювати параграф 10, завдання 1,3 після параграфу - письмово у зошиті.
УРОК 11-12
10.10.2023р.
Тема уроку: Україна на карті годинних поясів
Опрацювати § 11
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=OKokUystlTk
Домашнє завдання: опрацювати параграф 11, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1157002
Тема уроку: Загальні риси рельєфу України
Опрацювати § 12
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TuX54qKe1uY&list=PLVFVijxNGc4u6dCnD3cDypPTs1g3jmWO_&index=14
Домашнє завдання: опрацювати параграф 12, завдання після параграфу "Працюємо в групах" - письмово у зошиті.
УРОК 13 - 14
17.10.2023р.
Тема уроку: Тектонічна будова
Опрацювати § 13
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=TuX54qKe1uY&list=PLVFVijxNGc4u6dCnD3cDypPTs1g3jmWO_&index=14
Мал. 1. Тектонічні структури: а) щит; б) плита.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 13, виконати завдання 2 практичної роботи після параграфу, заповнити таблицю, усі стовбчики. Для цього використовувати карту з параграфу 12, 13 та 14. Карту корисних копалин можна взяти з інтернету або з параграфу 17.
Тема уроку: Геологічна будова
Опрацювати § 14
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=03SIvmFMNf4&list=PLVFVijxNGc4u6dCnD3cDypPTs1g3jmWO_&index=16
Мал. 1. Геохронологічна таблиця. Для послідовного відтворення подій геохронологічну таблицю потрібно читати знизу вгору.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 14, закінчити заповнювати таблицю
УРОК 15 - 16
31.10.2023р.
Тема уроку : "Особливості природних умов теориторіі України в різні геологічні ери"
"Формування рельєфу"
Опрацювати параграф 15,16
Формування рельєфу. Внутрішні та зовнішні рельєфотвірні чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людиниhttps://youtu.be/dYzNOdpLVWs
Геоморфологічна будова України https://youtu.be/6w9oi6-6OBk
Відеопрезентація. Різноманітні за походженням форми і типи рельєфу https://youtu.be/hwNhqn56jjg
Виписати у зошит з параграфу 16 усі типи рельєфу (тектогенні та вулканогенні) та усі форми рельєфу!!!!!
Домашнє завдання: опрацювати параграф 15, 16 виконати практичне завдання на с. 81, заповнити таблицю, надіслати на класрум
УРОКИ 17-18
07.11.2023р.
Тема уроку : "Корисні копалини Украіни. Паливні корисні копалини"
Опрацювати параграф 17.
Паливні корисні копалини https://youtu.be/qx4xEinpjkE
Відео урок Корисні копалини України https://youtu.be/Y3BzqFEZRUw
Музичний відео ролик Корисні копалини України https://youtu.be/SoKTaXVgo_o
Домашнє завдання: опрацювати параграф 17, завдання 1,2, 3 після параграфу письмово у зошиті, надіслати на класрум
Тема уроку : "Корисні копалини Украіни. Рудні і нерудні корисні копалини"
Опрацювати параграф 18.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 18, завдання 1 після параграфу - письмов у зошиті
УРОКИ 19-20
14.11.2023р.
Практична робота № 4
Виконуємо практичну роботу № 4 на с. 85.
Виконуємо практичну роботу № 4 на с. 89.
УРОКИ 21-22
21.11.2023р.
Тема уроку :
Тема уроку: " Основні кліматотворчі чинники,їх вплив на клімат України"
Аудіо урок § 19. Основні кліматотвірні чинники, їх вплив на клімат України https://youtu.be/yu8A-F8lW-A
Відео урок. Клімат і кліматичні ресурси. Кліматотвірні чинники https://youtu.be/qwoCq-lStVg
Тема уроку: " Клімат України та відображення його показників на кліматичній карті"
Відео урок. Кліматичні показники: температура, вологість повітря, опади, коефіцієнт зволоження та їх розподіл в Україні. Річний та сезонний хід кліматичних показників. Кліматична карта https://youtu.be/QKZapTRaZ_c
УРОКИ 23- 24
28.11.2023р.
УРОКИ 25- 26
05.12.2023р.
Тема уроку: "Основні річкові басейни та системи"
УРОКИ 27-28
12.12.2023р.
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ:
«Клімат. Води суходолу і водні ресурси».
І варіант
1. Виберіть правильне твердження про клімат України.
А) морські помірні повітряні маси надходять в Україну з
вітрами східного напрямку
Б) найнижчі зимові температури повітря були зафіксовані
на півночі України
В) найвологіші місця в Україні зафіксовані в Українських
Карпатах
Г) третина території України розташована у помірному
кліматичному поясі
2. Виберіть характерний тип живлення для більшості
річок України
А) живлення переважно дощове, літня повінь, зимовий
межень
Б) живлення переважно дощове та грунтове, весняна повінь,
зимовий межень
В) живлення переважно снігове, весняна повінь, літній
межень
Г) живлення переважно дощове, річки повноводні протягом
всього року
3. Що таке антициклон?
А) замкнута
область із зниженим тиском в центрі та вітрами, що дмуть із окраїн до центру
Б) замкнута область з високим тиском і вітрами , що дмуть
від центру до окраїн
В) це явище при якому утворюються опади і вітер
4. Назвіть найглибше озеро Криму.
А) Сасик Б)
Донузлав В) Сиваш Г) Синевир
5. Де в на території України
випадає найбільша кількість опадів?
А) Карпати Б)
Полісся В) Крим Г) Буковина
6. В яких кліматичних поясах
розташована Україна?
А) Помірному і частково на Закарпатті в субтропічному
Б) Помірному
і субтропічному південне узбережжя Криму
В) В Субтропічному
та північна частина в помірному
7. Розташуйте міста України у порядку зниження середньосічневої температури повітря.(від найвищої до найнижчої)
А) Ужгород Б)
Запоріжжя В) Луганськ Г) Вінниця
8. Установіть відповідність між
назвами озер та походженням їх улоговини
1 Світязь А)
Заплавне
2 Ялпуг Б) карстове
3 Синевир Г)
вулканічне
4 Липовецьке В)
загатне
9. Дайте характеристику
рекреаційним ресурсам України.
10. Наведіть приклади несприятливих погодно-кліматичних явищ. Опишіть особливості двох з них.
УРОКИ 29-30
19.12.2023р.
УРОК 31-32
09.01.2024р.
УРОК 33-34
16.01.2024р.
Урок 35-36
23.01.2024р.
Тема уроку: "Зона мішаних та широколистяних лісів"
Урок 37-38
30.01.2024р.
Тема уроку: "Зона степів"
Уроки 39-40
06.02.2024р.
Практична робота "Порівняльна характеритика природних зон"
Тема уроку: "Українські Карпати. Географічне положення"
Уроки 41-42
13.02.2024р.
Мал. 174. Вертикальна поясність Українських Карпат
Тема "Кримські гори"
Уроки 43-44
20.02.2024р.
Уроки 45-46
27.02.2024р.
Тема "Азовське море"
Практична робота "Природно-ресурсний потенціал України"
Статево-вікова піраміда
Для графічного зображення розподілу населення за віком і статтю застосовують статево-вікову піраміду населення. Вона формується одночасно під впливом природного руху та міграцій населення. Піраміда являє собою двобічну гістограму розподілу чоловіків (ліворуч) і жінок (праворуч) за їхнім віком на одній ординаті. На вертикальній осі позначають вікові інтервали (одно- чи п’ятирічні), а на горизонтальній – абсолютну кількість (або частку) окремих вікових груп населення. Класичну форму піраміда статево-вікового розподілу населення має лише у країнах із високими рівнями народжуваності та смертності. В економічно розвинених країнах пірамідальної форми давно немає. На віковій піраміді старіння населення відображається у розширенні з часом її верхньої частини і звуженні – нижньої.
Існує три основних типи статево-вікових пірамід.
Зростаючий тип притаманний країнам, що розвиваються за другим типом відтворення. Цей тип має форму правильної піраміди. Для неї характерний високий показник народжуваності, велика частка дітей, мала частка літніх людей, коротка тривалість життя, загальне зростання кількості населення.
Скорочувальний тип піраміди властивий розвиненим країнам із першим типом відтворення. Для неї характерний низький показник народжуваності, мала частка дітей, велика частка літніх людей, висока очікувана тривалість життя, старіння населення. Такий тип піраміди округлий: із завуженою основою, розширеною серединою та дуже вузькою верхівкою.
Омолоджувальний тип піраміди зустрічається в деяких розвинених країнах, де в результаті демографічної політики зростає рівень народжуваності. Форма діаграми подібна до попередньої, але з ширшою основою, яка догори дещо звужується, потім знову розширюється і знову звужується.
Дослідження
Визначення регіонів світу з найбільшою і найменшою густотою населення
1. За картою густоти населення світу визначте райони з найбільшою та найменшою густотою населення (по 3 райони з найбільшою та 3 райони з найменшою густотою населення)
2. З'ясуйте, чим можна пояснити ці відмінності.
3. Зробить висновок!!!!! У висновку зазначте, які чинники впливали (впливають) на густоту населення світу
Практична робота
НАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ. Люди, які населяють територію України, належать до різних етносів ("етнос" у перекладі з грецької означає "народ", "плем'я"). Співвідношення між кількістю різних етносів (національностей) формує етнічний (національний) склад населення. Національний склад вивчається за результатами переписів населення.
За даними останнього перепису населення (2001 р.) в Україні проживають представники 134 народів (етносів). Проте Україна є однонаціональною державою з багатоетнічним складом населення. Це держава української нації, бо немає в світі жодної іншої країни, в якій би інтереси українців задовольнялись повно і різнобічно. Корінне населення України – українці. Їх частка у національному складі складає 77,8 % (це понад 37,5 млн осіб). Українці становлять більшість в усіх регіонах, окрім АР Крим. Найвища частка українців у населенні Тернопільської, Івано-Франківської і Волинської областей (понад 97 %), найнижча – в АР Крим (менше 25 %), Луганській, Донецькій, Одеській областях (понад 52 %).
Історичні умови розвитку України сприяли формуванню багатоетнічного складу її населення за цілковитої переваги українців. Найбільшою національною меншиною в Україні є росіяни. Упродовж XIX – XX ст. їхня кількість і частка в населенні постійно зростали, що було результатом міграційної політики в Росії і колишньому СРСР. Однак після проголошення незалежності України частка росіян зменшилась з 22 до 17 %. Такі різкі зміни показників є, очевидно, результатом не тільки виїзду росіян за межі країни, а й зростання національної самосвідомості осіб українського походження, які під час минулих переписів фіксувалися як представники іншого народу. Найвища частка росіян у населенні Криму (58 %), Донецькій і Луганській областях (понад 38 %).
Усі інші національні меншини становлять разом лише 5 % населення України. Білоруси є третьою за чисельністю етнічною групою в Україні. Їх частка становить 0,6 % від загального числа жителів країни. Основна частина білорусів проживає в Донецькій, Луганській та Харківській областях. Білоруси оселилися в цих регіонах у період їх активного промислового освоєння, коли там створювалися нові робочі місця, жваво велося житлове будівництво. Більшість молдаван, які становлять 0,5 % населення України, проживають у сусідніх з Молдовою областях – Одеській, Вінницькій та Чернівецькій.
Після прийняття рішення про повернення на батьківщину депортованих у 1944 р. за сталінського режиму кримських татар, їх кількість в Україні невпинно зростає. У населенні України їх частка досягла 0,5 % (у Криму – 12 %).
Болгари складають 0,4 % населення України. Вони проживають переважно у південних областях нашої країни – Одеській, Миколаївській та Херсонській. Румуни (0,3 % в населенні країни), як і молдавани, зосереджені в сусідніх з Румунією областях – Одеській та Чернівецькій, а угорці (так само 0,3 %) – на кордоні з Угорщиною. У місцях компактного проживання угорців, на півдні Закарпатської області, діють угорські школи, угорською мовою видаються газети. Частка поляків у населенні України становить 0,3 %. Після приєднання у 1939 р. західних регіонів до України значна їх частина переселилася на свою етнічну батьківщину. Нині поляків найбільше проживає в Житомирській та Хмельницькій областях. Представниками цих народів, які віддавна проживали на своїх етнічних територіях, в результаті державних розмежувань опинилися у складі України,
Значно скоротилася в останні десятиліття в населенні України частка євреїв (0,2 %), що обумовлено їх міграцією за кордон. Нині вони зосереджені здебільшого у містах (найбільше – в Одесі, Києві). Проживають в Україні і греки (0,2 %). Грецькі поселення з’явилися в Приазов’ї у другій половині ХVІІІ ст. Саме греки заснували місто Маріуполь та поселення навколо нього. Основна частина греків проживає в Донецькій області та Криму. Крім зазначених народів є словаки, чехи, гагаузи, цигани та ін.
Найбільш різноманітний національний склад населення – у промислових регіонах та великих містах, що зумовлено міграцією туди людей різних національностей на роботу і навчання, а також у Криму і деяких прикордонних областях.
Усі народи в Україні мають рівні права і можливості розвивати культуру і освіту рідною мовою. Спільно з українцями вони будують незалежну і демократичну державу, вільними громадянами якої вони є.
02.09.2022р.
2022-2023 навчальний рік
Усіх вітаю з початком нового навчального року! Нехай будуть підвладні всі шкільні та життєві завдання, а допитливість і захопленість ведуть вас до нових радісних відкриттів. Бажаю цікавих уроків, відмінних оцінок і великих перемог.
Шановні здобувачі! Навчатися ми з вами будемо в синхронному та асинхронному режимі. Отже, коли я буду викладати завдання на блозі - це буде асинхронний режим. Коли буду вести заняття у зумі - це буде синхронний режим. Отже, на цьому тижні будемо навчатися в асинхронному режимі, тобто я буду викладати відеоуроки та завдання на блозі. Уважно читайте та дивіться матеріал до уроків та виконуйте всі завдання.
УРОК 1
Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. Джерела географічної інформації.
Хід уроку:
Опрацювати § 1
Відео урок Вступ. Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та
суспільної географії України. Джерела географічної інформації https://youtu.be/qzv47JNQJZU
Аудіо
урок § 1
Вступ.
Об’єкти вивчення і методи досліджень фізичної та суспільної географії України. https://youtu.be/hk6BDIS4JNM
Об’єкти
вивчення і методи досліджень географії https://youtu.be/lGZY7iEs5qg
Інтерактивна вправа. Методи досліджень https://learningapps.org/20784466
Інтерактивна вправа. Методи досліджень і джерела інформації https://learningapps.org/7722718
Домашнє завдання: 1. Завести зошит з географіі, підписати. У зошиті будемо виконувати домашні завдання.
2. Опрацювати параграф 1, виконати вправи, відповісти на запитання наприкінці параграфу.
УРОК 2
Географічні відомості про територію України в минулому. Дослідження Геродота, Гійома Боплана, Степана Рудницького, сучасні географічні дослідження
Хід уроку:
Опрацювати параграф 2
Аудіо урок § 2
Географічні відомості про територіюУкраїни в минулому. https://youtu.be/yt_7_9X5D3k
Відео урок Географічнівідомості про територіюУкраїни в минулому. Дослідження Геродота, Г.Боплана, С.Рудницького. Сучасні географічні дослідження https://youtu.be/onLUlcuGNx8
Дослідження території України в античні часи
Дослідження
території України у XVII – XIXстоліттях https://youtu.be/Wisb0t1rfZQ
ДослідженнятериторіїУкраїни XX - XXI ст https://youtu.be/ZKGJb4MgddU
Географічні
відомості про територію України https://youtu.be/CSZBRxF7uhY
Домашнє завдання: опрацювати параграф 2, у зошиті виконати практичне завдання: за матеріалами підручнику та додатковвими джерелами інформаціі скласти у зошиті таблицю "Видатні дослідники територіі України", зазначивши прізвище та ім'я, роки життя, основні досягнення вчених
Усі домашні завдання виконуємо у зошити обовязково!!!! Потім напишу, куди надсилати для перевірки!
УРОК 3
09.09.2022р.
Тема уроку: Географічна карта. Зображення України в картографічних творах
Хід уроку:
Опрацювати § 5
Відео урок. Зображення України в картографічних творах. Елементи карти.
Масштаб https://youtu.be/syvIEbkZna4
Аудіо урок. Зображення України в картографічних творах. https://youtu.be/KwoY-p9u4ik
Аудіо урок. Зображення України в картографічних творах.
Відео урок. Зображення України в картографічних творах https://youtu.be/-7KjXXBgABo
Домашнє завдання: опрацювати параграф 5, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7914056
УРОК 4
13.09.2022р.
Тема уроку: Елементи карти, картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.
Хід уроку:
Опрацювати § 3
Аудіо урок Географічна карта. Картографічні проекції https://youtu.be/RkSxssP66T0
Аудіо Бойко Як
укладена карта https://youtu.be/VKiOLthJSxM
Відео урок Картографічні проекції та видиспотворень на географічних картах. Способи зображення географічнихоб`єктів та явищ на картах. Класифікація карт https://youtu.be/VFERbMzZIKg
Відео урок
Картографічні проекції та спотворення https://youtu.be/3Fh_MBx8MHA
Відео урок Зображення України в картографічних творах https://youtu.be/-7KjXXBgABo
Домашнє завдання: опрацювати параграф 3, завдання 3 після параграфу у зошиті - письмово.
УРОК 5
16.09.2022р.
Тема уроку: Класифікація карт. Способи зображення географічних об`єктів та явищ на картах.
Хід уроку:
Опрацювати § 4
Аудіо урок. Географічна карта. Картографічні проекції https://youtu.be/RkSxssP66T0
Аудіо урок. Як
укладена карта https://youtu.be/VKiOLthJSxM
Відео урок. Картографічні проекції та види спотворень на географічних картах. Способи зображення географічнихоб`єктів та явищ на картах. Класифікація карт
Домашнє завдання: опрацювати параграф 4, виписати у зошит усі способи зображення на картах (мал. 1-8).
УРОК 6
20.09.2022р.
Тема уроку: Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт.
Дослідження 1
Прокладання маршрутів за топографічною картою та їх обґрунтуванняХід уроку:
https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc
tcwnsdc
Опрацювати § 6
Аудіо урок§ 6. Топографічні карти
Аудіо Бойко Топографічна карта https://youtu.be/TujILws4BMs
Відео урок Топографічна карта https://youtu.be/UdJjaSMY8X8
Відео урок Читання та практичне використання топокартиhttps://youtu.be/_ZzRuKAlVd0
Домашнє завдання: опрацювати параграф 6, с. 27-30, виписати у зошит основні групи умовних знаків (4 групи).
УРОК 7
23.09.2022р.
Тема уроку: Топографічні карти. Читання та практичне використання топографічних карт. (продовження теми).
Опрацювати § 6 продовження (с.30 - 33).
Аудіо урок§ 6. Топографічні карти
Аудіо урок.Топографічна карта https://youtu.be/TujILws4BMs
Відео урок. Топографічна карта https://youtu.be/UdJjaSMY8X8
Відео урок. Читання та практичне використання топокартиhttps://youtu.be/_ZzRuKAlVd0
Домашнє завдання: опрацювати параграф 6, с. 30-33, практична робота 1 після параграфу - виконати у зошиті, надіслати на класрум
https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc
tcwnsdc
УРОК 8
27.09.2022р.
Тема уроку: Читання та практичне використання топографічних карт.
Практична робота 1. Визначення напрямків, відстаней, площ, географічних і прямокутних координат, висот точок за топографічною картою.
Опрацювати § 7
Аудіо урок. Читання і практичне використання топографічних карт
Відео урок . Читання та практичне використання карт https://youtu.be/_ZzRuKAlVd0
Відео урок Практичне
використання топографічних карт https://youtu.be/hONjxYUhD2U
Відео урок Практичне використання топографічних карт
(підручник Довгань) https://youtu.be/FjwJB4Qg8uA
Як визначати прямокутні координати https://youtu.be/11eW15HfwP8
Домашнє завдання: опрацювати параграф 7, с. 37, практична робота № 1 після параграфу - виконати у зошиті, надіслати на класрум.
https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc
tcwnsdc
УРОК 9
29.09.2022р.
Тема уроку: Політична карта світу іі елементи
Опрацювати § 8
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=HQb2E2CgyLs
Аудіо
урок: Політична карта світу https://youtu.be/GFk12Qr9WwE
Домашнє завдання: опрацювати параграф 8, завдання 2,3,4 на с. 44 - письмово у зошиті. Надіслати на класрум. Пройти підсумковий тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7162392
Пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7162392
УРОК 10
03.10.2022р.
Тема уроку: Географічне положення (фізико-географічне, економіко-географічне, політико-географічне) України
Опрацювати § 9
Відео урок
Географічне положення України https://youtu.be/erOAbta3F74
Аудіо урок
Географічне положення України https://youtu.be/evJMsLzCCNI
УРОК 11
07.10.2022р.
Тема уроку: Формування територіі України
Опрацювати § 10
Аудіо урок. Формування території України https://youtu.be/QL1EWMQ5jjY
Відео урок. Формування території України https://youtu.be/Qfd7-oLattc
Домашнє завдання: опрацювати параграф 10, завдання 1,2,3 - письмово у зошиті. На відмінну оцінку - підготувати доповідь про формування територіі України у давнину!!!!
Не забуваємо, всі роботи надсилаємо на класрум:
https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc
tcwnsdc
УРОК 12
УРОК 12.10.2022р.
Тема уроку: Україна на карті годинних поясів. Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу в країнах світу.
Опрацювати § 11
Аудіо урок§ 11. Україна на карті годинних поясів https://youtu.be/O5ZPUrz9pZs
Відео урок. Україна на карті годинних поясів. Міжнародна система відліку часу. Годинні пояси. Місцевий час. Поясний час. Літній час. Особливості регулювання системи відліку часу
Пояснення. Годинні пояси https://youtu.be/U4P5AUVtZWI
Додатково
Відео урок Україна на карті годинних поясів
Інтерактивна гра. Регіони України https://online.seterra.com/uk/vgp/3205
Інтерактивна карта Вивчи області України https://www.purposegames.com/game/cJ4J6ecwWgu
Домашнє завдання: опрацювати параграф 11, завдання 1,3,5 - письмово у зошиті.
УРОК 13
УРОК 14.10.2022р.
Тематичне оцінювання з теми"Географічний простір України"
Домашнє завдання: повторити матеріал, виконати тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8399588
Для тих, хто не зробив, виконати усі письмові домашні завдання, надіслати на класрум , пройти тест за посиланням: (політична карта світу) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7914209
https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc
tcwnsdc
УРОК 14
18.10.2022р.
Тема уроку : "Загальні риси рельєфу Украіни"
Опрацювати параграф 12.
Аудіо урок (автор Г.Д. Довгань) § 12. Загальні риси рельєфу України https://youtu.be/I3K1rpukIsE
Відеурок https://www.youtube.com/watch?v=pp3pqiAPRLI
Домашнє завдання: опрацювати параграф 12, виконати завдання після параграфу "працюємо в групах", надіслати на класрум.
УРОК 15
21.10.2022р.
Тема уроку : "Тектонічна будова"
Опрацювати параграф 13
Аудіо урок § 13. Тектонічна будова України https://youtu.be/RU9_4-j_WIE
Відео урок: Геологічна історія Землі. Геологічне літочислення. Геологічні ери. Карта «Тектонічнабудова».
Відео урок
Зв'язок рельєфу з тектонічними структурами https://youtu.be/ES1pX0vgT6Q
Домашнє завдання: опрацювати параграф 13, виконати практичну роботу № 4 після параграфу (завдання 2), заповнити перший та другий стовпчик таблиці.
Кому потрібно, виконати тести:
1) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1758054
2) https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5752996
УРОК 16
21.10.2022р.
Практична робота № 4 на с. 69 підручника
УРОК 17
01.11.2022р.
Тема уроку : "Геологічна будова"
Опрацювати параграф 14.
Аудіо урок § 14. Геологічна будова https://youtu.be/VPFDXbaG588
Відео урок Геологічна будова. Дослідження П.Тутковського. Неотектонічні рухи. Вплив геологічної будови та тектоніки на діяльність людини https://youtu.be/RW3taN4LljA
Домашнє завдання: опрацювати параграф 14, виконати практичну роботу № 4 після параграфу, заповнити третій стовпчик таблиці, надіслати на класрум
УРОК 18
04.11.2022р.
Тема уроку : "Особливості природних умов теориторіі України в різні геологічні ери"
"Формування рельєфу"
Опрацювати параграф 15,16
Формування
рельєфу. Внутрішні та зовнішні
рельєфотвірні чинники і процеси. Типи рельєфу за походженням. Рельєф і діяльність людиниhttps://youtu.be/dYzNOdpLVWs
Геоморфологічна
будова України https://youtu.be/6w9oi6-6OBk
Відеопрезентація. Різноманітні за походженням форми і типи рельєфу https://youtu.be/hwNhqn56jjg
Виписати у зошит з параграфу 16 усі типи рельєфу (тектогенні та вулканогенні) та усі форми рельєфу!!!!!
Домашнє завдання: опрацювати параграф 15, 16 виконати практичне завдання на с. 81, заповнити таблицю, надіслати на класрум
УРОК 19
08.11.2022р.
Тема уроку : "Корисні копалини Украіни. Паливні корисні копалини"
Опрацювати параграф 17.
Паливні корисні
копалини https://youtu.be/qx4xEinpjkE
Відео урок Корисні копалини України https://youtu.be/Y3BzqFEZRUw
Музичний відео ролик Корисні копалини України https://youtu.be/SoKTaXVgo_o
Домашнє завдання: опрацювати параграф 17, завдання 1,2, 3 після параграфу письмово у зошиті, надіслати на класрум
УРОК 20
11.11.2022р.
Тема уроку : "Корисні копалини Украіни. Рудні і нерудні корисні копалини"
Опрацювати параграф 18.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 18
УРОК 21
15.11.2022р.
Домашнє завдання: пройти тест за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8862865, повторити матеріал
УРОК 22
18.11.2022р.
УРОК 24
25.11.2022р.
УРОК 25
28.11.2022р.
УРОК 26
02.12.2022р.
УРОК 27
06.12.2022р.
УРОК 28
09.12.2022р.
УРОК 29
13.12.2022р.
УРОК 30
16.12.2022р.
УРОК 31
23.12.2022р.
УРОК 32
23.12.2022р.
https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc
або tcwnsdc
УВАГА!!!
https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMyNDM4Nzk3?hl=ru&cjc=tcwnsdc
або tcwnsdc
УРОК 33
31.01.2023р.
Урок 34
03.02.2023р.
Урок 35
07.02.2023р.
Урок 36
10.02.2023р.
Урок 37
14.02.2023р.
Урок 38
17.02.2023р.
Урок 39
21.02.2023р.
Урок 40
21.02.2023р.
Мал. 174. Вертикальна поясність Українських Карпат
Урок 41
28.02.2023р.
Урок 42
03.03.2023р.
Урок 43
06.03.2023р.
Статево-вікова піраміда
Для графічного зображення розподілу населення за віком і статтю застосовують статево-вікову піраміду населення. Вона формується одночасно під впливом природного руху та міграцій населення. Піраміда являє собою двобічну гістограму розподілу чоловіків (ліворуч) і жінок (праворуч) за їхнім віком на одній ординаті. На вертикальній осі позначають вікові інтервали (одно- чи п’ятирічні), а на горизонтальній – абсолютну кількість (або частку) окремих вікових груп населення. Класичну форму піраміда статево-вікового розподілу населення має лише у країнах із високими рівнями народжуваності та смертності. В економічно розвинених країнах пірамідальної форми давно немає. На віковій піраміді старіння населення відображається у розширенні з часом її верхньої частини і звуженні – нижньої.
Існує три основних типи статево-вікових пірамід.
Зростаючий тип притаманний країнам, що розвиваються за другим типом відтворення. Цей тип має форму правильної піраміди. Для неї характерний високий показник народжуваності, велика частка дітей, мала частка літніх людей, коротка тривалість життя, загальне зростання кількості населення.
Скорочувальний тип піраміди властивий розвиненим країнам із першим типом відтворення. Для неї характерний низький показник народжуваності, мала частка дітей, велика частка літніх людей, висока очікувана тривалість життя, старіння населення. Такий тип піраміди округлий: із завуженою основою, розширеною серединою та дуже вузькою верхівкою.
Омолоджувальний тип піраміди зустрічається в деяких розвинених країнах, де в результаті демографічної політики зростає рівень народжуваності. Форма діаграми подібна до попередньої, але з ширшою основою, яка догори дещо звужується, потім знову розширюється і знову звужується.
НАЦІОНАЛЬНИЙ СКЛАД НАСЕЛЕННЯ УКРАЇНИ. Люди, які населяють територію України, належать до різних етносів ("етнос" у перекладі з грецької означає "народ", "плем'я"). Співвідношення між кількістю різних етносів (національностей) формує етнічний (національний) склад населення. Національний склад вивчається за результатами переписів населення.
За даними останнього перепису населення (2001 р.) в Україні проживають представники 134 народів (етносів). Проте Україна є однонаціональною державою з багатоетнічним складом населення. Це держава української нації, бо немає в світі жодної іншої країни, в якій би інтереси українців задовольнялись повно і різнобічно. Корінне населення України – українці. Їх частка у національному складі складає 77,8 % (це понад 37,5 млн осіб). Українці становлять більшість в усіх регіонах, окрім АР Крим. Найвища частка українців у населенні Тернопільської, Івано-Франківської і Волинської областей (понад 97 %), найнижча – в АР Крим (менше 25 %), Луганській, Донецькій, Одеській областях (понад 52 %).
Історичні умови розвитку України сприяли формуванню багатоетнічного складу її населення за цілковитої переваги українців. Найбільшою національною меншиною в Україні є росіяни. Упродовж XIX – XX ст. їхня кількість і частка в населенні постійно зростали, що було результатом міграційної політики в Росії і колишньому СРСР. Однак після проголошення незалежності України частка росіян зменшилась з 22 до 17 %. Такі різкі зміни показників є, очевидно, результатом не тільки виїзду росіян за межі країни, а й зростання національної самосвідомості осіб українського походження, які під час минулих переписів фіксувалися як представники іншого народу. Найвища частка росіян у населенні Криму (58 %), Донецькій і Луганській областях (понад 38 %).
Усі інші національні меншини становлять разом лише 5 % населення України. Білоруси є третьою за чисельністю етнічною групою в Україні. Їх частка становить 0,6 % від загального числа жителів країни. Основна частина білорусів проживає в Донецькій, Луганській та Харківській областях. Білоруси оселилися в цих регіонах у період їх активного промислового освоєння, коли там створювалися нові робочі місця, жваво велося житлове будівництво. Більшість молдаван, які становлять 0,5 % населення України, проживають у сусідніх з Молдовою областях – Одеській, Вінницькій та Чернівецькій.
Після прийняття рішення про повернення на батьківщину депортованих у 1944 р. за сталінського режиму кримських татар, їх кількість в Україні невпинно зростає. У населенні України їх частка досягла 0,5 % (у Криму – 12 %).
Болгари складають 0,4 % населення України. Вони проживають переважно у південних областях нашої країни – Одеській, Миколаївській та Херсонській. Румуни (0,3 % в населенні країни), як і молдавани, зосереджені в сусідніх з Румунією областях – Одеській та Чернівецькій, а угорці (так само 0,3 %) – на кордоні з Угорщиною. У місцях компактного проживання угорців, на півдні Закарпатської області, діють угорські школи, угорською мовою видаються газети. Частка поляків у населенні України становить 0,3 %. Після приєднання у 1939 р. західних регіонів до України значна їх частина переселилася на свою етнічну батьківщину. Нині поляків найбільше проживає в Житомирській та Хмельницькій областях. Представниками цих народів, які віддавна проживали на своїх етнічних територіях, в результаті державних розмежувань опинилися у складі України,
Значно скоротилася в останні десятиліття в населенні України частка євреїв (0,2 %), що обумовлено їх міграцією за кордон. Нині вони зосереджені здебільшого у містах (найбільше – в Одесі, Києві). Проживають в Україні і греки (0,2 %). Грецькі поселення з’явилися в Приазов’ї у другій половині ХVІІІ ст. Саме греки заснували місто Маріуполь та поселення навколо нього. Основна частина греків проживає в Донецькій області та Криму. Крім зазначених народів є словаки, чехи, гагаузи, цигани та ін.
Найбільш різноманітний національний склад населення – у промислових регіонах та великих містах, що зумовлено міграцією туди людей різних національностей на роботу і навчання, а також у Криму і деяких прикордонних областях.
Усі народи в Україні мають рівні права і можливості розвивати культуру і освіту рідною мовою. Спільно з українцями вони будують незалежну і демократичну державу, вільними громадянами якої вони є.
20.11.2020р.
Тема уроку: Корисні копалини. Топливіні корисні копалини. Рудні й нерудні корисні копалини"
Домашнє завдання: Опрацювати параграф № 17,18, заповнити 4 стовбчик таблиці.
23.11.2020р.
Тема уроку: "Кліматотвірні чинники.Сонячна енергія, повітряні маси, циклони, антициклони."
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 18,
Контрольна робота Виконати
Дистанційне навчання 11.01.2021р - 24.01.2021р.
Урок 12.01.2021р.
Тема уроку: "Грунти України"
Домашнє завдання: опрацювати параграф 27, відповісти на запитання, виконати практичну роботу № 8 на с. 141 (заповнити таблицю) у зошиті
Для допитливих: виконати проект на тему: " Основні види діяльності людини, які впливають на грунти. Позитивні та негативні наслідки"
Урок 19.01.2021р.
Тема уроку: "Рослинний та тваринний світ України"
Опрацювати параграфи 28, 29, відповісти на запитання після параграфу
Виконати тест : https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8614381
ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ
КВІТЕНЬ - ТРАВЕНЬ 2021 РОКУ
УРОК 13 КВІТНЯ
ТЕМА " Статево-віковий склад населення України та світу"
"Зміна кількості населення у світі. Демографічна політика"
Опрацювати параграф 44, виконати практичну роботу 12. роботу надіслати на класрум: https://classroom.google.com/c/MzE2MDUxMzg4MTMy?hl=ru&cjc=kztcc3r
або на вайбер 0957731325
УРОК 20 КВІТНЯ
ТЕМА: " Механічний рух населення"
"Плотність населення України та світу"
Опрацювати параграфи 45, 46
УРОК 27 КВІТНЯ
ТЕМА: " Міські та сільські населені пункти"
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 47, порівняти темпи та рівень урбанізації, а також форми розселення двох регіонів світу на вибір. Завдання виконати у зошиті
ТЕСТЫ НК РАБОЧИЕ
ВідповістиВидалити