Трудове навчання 7 клас


                                                              2023-2024 навчальний рік

Усіх вітаю з початком нового навчального року! Нехай будуть підвладні всі шкільні та життєві завдання, а допитливість і захопленість ведуть вас до нових радісних відкриттів. Бажаю цікавих уроків, відмінних оцінок і великих перемог.


Шановні здобувачі!  Навчатися ми з вами будемо в синхронному та асинхронному режимі. Отже, коли я буду викладати завдання на блозі - це буде асинхронний режим. Коли буду вести заняття у зумі - це буде синхронний режим. Отже,  на цьому тижні будемо навчатися в асинхронному режимі, тобто я буду викладати відеоуроки та  завдання на блозі. Уважно читайте та дивіться матеріал до уроків та виконуйте всі завдання. 

Для того, щоб вам було легше  працювати - завантажте підручник (посилання дивись далі) 

ПІДРУЧНИК ДЛЯ РОБОТИ

 (ЗАВАНТАЖИТИ)

Шкільний підручник 7 клас трудове навчання А.І. Терещук, О.Б. Авраменко «Літера» 2015 рік

1 урок 

Хід уроку

Шановні здобувачі! Для роботи на уроках праці, буль ласка, заведіть зошит, або  можна продовжувати старий. Підпишіть зошит як завжди, змінюючи тільки назву школи (тепер гімназія 13 "Джерело") та клас (7 клас)

Самостійно опрацьовуємо правила техніки безпеки. 

10 основних правил на ваш розсуд записуємо у зошиті.

         Правила техніки безпеки

                       Інструкція поводження на уроках праці


Загальні правила для учні
1. Роботу розпочинай після дозволу вчителя.
 
2. Інструмент використовуй за призначенням, не працюй несправним і тупим інструментом.

3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному

 в класі місці.

4. Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь 

зосередженим.

5. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери

 його.

Інструкції з техніки безпеки 
на уроках трудового навчання

Для зменшення зорової напруги при тонких, кропітких видах роботи потрібно слідкувати за 

освітленням. Якщо заняття проводяться вдень, воно має бути попереду, так як в роботі

 приймають участь обидві руки, а при боковому освітленні від них буде лягати тінь. У зв’язку 

з цим столи краще розташувати паралельно вікнам.

І. Загальні вимоги безпеки : 
1. До занять допускаються учні, які пройшли інструктаж з охорони праці, про безпечні методи роботи . 
2. Кожен учень зобов'язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання. 
3. Своєчасно приходити на заняття, займати своє робоче місце, перехід 
учнів на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється. 
4. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.
5. Використовувати навчальний час для виконання завдання і не 
відволікатися розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати 
доручену справу.

ІІ. Вимоги безпеки до початку занять : 
1. Ретельно підготувати своє робоче місце до роботи. 
2. Уважно вислухавши вчителя і одержавши завдання на урок, перевірити ще раз справність інвентаря, інструментів особистого 
користування, наявність матеріалів.

ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи: 
1. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя. 
2. Не можна працювати несправним і тупим інструментом, 
використовувати інструмент лише за призначенням. 
3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель. 
4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі. 
5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці. 
6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.

ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи: 
1. Прибрати своє робоче місце : скласти відповідний інвентар, вимити 
пензлі. 
2. Вимити руки з милом і витерти рушником.

Правила користування ножицями і ножем

1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

6. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.

Правила користування шилом

1. Проколюй предмет на спеціальній (дерев’яній або гумовій) підкладці.

2. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш шило.

3. Під час роботи з шилом не розмовляй.

4. Не проколюй шилом тверді предмети округлої форми (пересохлі каштани, жолуді, горіхові шкаралупи).

5. У процесі проколювання отвору будь уважним.

6. Користуйся тільки справним інструментом – 
ручка повинна бути щільно припасована із 
захисним кільцем.

Правила користування голкою

1. Голку тримай тільки з протягнутою ниткою в гольнику або футлярі.

2. Не вколюй голку в свій одяг.

3. Не бери голку в рот.

4. Запасні голки зберігай у футлярі або гольнику.

5. Не використовуй голку замість булавки.

6. Під час зшивання цупких матеріалів (шкіра, штучне хутро, картон) попередньо в місці зшивання зроби отвори шилом.

7. Під час шиття користуйся наперстком.

Правила користування дротом

1. Не бери дріт в рот.

2. Відрізай потрібний відрізок дроту ножицями або кусачками, не відкушуй зубами.

3. Не грайся дротом, не намотуй його на долоню, пальці.

4. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш дріт.

5. Працюй з дротом зосереджено, не відволікайся.

6. При з’єднанні дротом цупких матеріалів або округлих форм, спочатку зроби в них отвори шилом.

2 урок  15.09.2023р.

Хід уроку

Основи матеріалознавства

Тема уроку: Види конструкційних матеріалів. Деревина.

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=VOI3OF5wWzo

Переглянути відеурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=b0ZD0VOBMEo

Опрацювати параграф 1. Письмового завдання немає


3 урок  22.09.2023р.

Хід уроку

Основи матеріалознавства

Тема уроку:  Породи деревини. Пиломатеріали.

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=HjJMA3aIjmA

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=-F4ddIlxJCo

Домашнє завдання: Опрацювати параграф 1 (с. 8-10), мал. 9 - намалювати у зошиті, виписати, що таке пиломатеріали, брусок, обрізні дошки, небрізні дошки, обапіл. 


4 урок  22.09.2023р.

Хід уроку

Основи матеріалознавства

Тема уроку:  Властивості деревини. Вологість деревини.

Які властивості деревини необхідно враховувати під час виготовлення виробів

Пригадай...

  • Які властивості конструкційних матеріалів тобі відомі?
  • Які властивості деревини ти знаєш?

Вибираючи деревину для виготовлення виробу, слід враховувати її фізичні та технологічні властивості.

До фізичних належать такі властивості, що виявляються під час взаємодії деревини з навколишнім середовищем. Деякі фізичні характеристики деревини можна визначити з допомогою органів чуття, а деякі - застосовуючи спеціальні прилади.

Зовнішній вигляд деревини (колір, блиск, текстура) та її запах - це фізичні властивості деревини, які можна оцінити з допомогою органів чуття.

Колір залежить від породи, віку, місцевості й умов, у яких росло дерево. Деревина може мати різні відтінки. Наприклад, у дуба близько 20 кольорових відтінків, а у горіха - до 40! Колір враховують під час створення меблів та творів мистецтва.

Блиск залежить від щільності деревини, кількості та розміру серцевинних променів та площини перерізу. Гарний блиск мають дуб, бук, клен та інші листяні породи. Блиск деревини враховують, коли виготовляють частини виробу, який не фарбують.

Запах залежить від вмісту ефірної смоли, дубильних речовин. Найсильніший запах мають хвойні породи дерев - сосна, ялина, смерека, а серед листяних - дуб.

Береза

Сосна

Ялиця

Дуб

Липа

Кедр

Ясен

Модрина

Рис. 15. Текстура порід деревини

Текстура - це природний малюнок, який утворюється на поверхні деревини після розрізання її волокон. Кожна порода деревини має власну текстуру (рис. 15). Текстура визначає декоративну цінність виробу з деревини. Прозорі лакові покриття надають текстурі глибини, посилюють її виразність (рис. 16).

Рис. 16. Текстура деревини, підсилена лакуванням

Щоб забезпечити споживчі та виробничі вимоги, слід враховувати такі фізичні властивості деревини, як густина, реакція на вологу, здатність змінюватися під дією механічного впливу, проникність для різних рідин та газів, теплопровідність, акустичні властивості та ін.

Вологість деревини. У дереві, яке росте, міститься велика кількість вологи, потрібної для його нормального розвитку. У деревині свіжозрубаного дерева, залежно від умов зберігання, може міститися та сама кількість вологи, що й у живому. Вологість деревини вимірюють з допомогою спеціальних пристроїв (рис. 17).

Розрізняють такі ступені вологості деревини:

  • мокра, яка тривалий час лежала у воді (вологість понад 100 %);
  • свіжозрубана (50...100 %);
  • повітряно-суха, що довго пролежала на відкритому повітрі (15...20 %);
  • кімнатно-суха (8...10 %);
  • абсолютно суха (близько 0 %).

Рис. 17. Пристрої для вимірювання вологості деревини у промислових умовах

До властивостей, що характеризують реакцію деревини на вологу, належать: вологопоглинання, вологопровідність, усихання, розбухання, жолоблення і розтріскування.

Вологопоглинання - здатність деревини поглинати вологу з навколишнього середовища. Це негативна властивість деревини.

Вологопровідність - це властивість деревини проводити воду із зон з підвищеною вологістю в зони зі зниженою.

Усихання - зменшення об’єму і форми деревини під час висихання (рис. 18).

Рис. 18. Усихання деревини

Розбухання - збільшення об’єму деревини у процесі її зволоження.

Звукові властивості деревини - це здатність деревини поглинати, проводити, резонувати звуки, відбивати їх.

Італійський майстер Антоніо Страдіварі робив свої скрипки з ялини. її деревина дуже щільна й однорідна - саме цим пояснюють дивовижний звук скрипок старих майстрів.

Рис. 19. Скрипка Антоніо Страдіварі

Резонансна здатність - це здатність деревини звучати і посилювати звук. Ця властивість використовується при виробництві музичних інструментів (рис. 19). їх виготовляють зі спеціальних порід деревини, яку прийнято називати резонансною, серед них - ялиця, кедр та ін.

Рис. 20. Тис

Чи знаєш ти, яке дерево найміцніше у світі? Це тис, і він росте у нас в Україні (рис. 20). Через міцність деревину тису використовували для будівництва кораблів, з неї робили зброю - луки, арбалети і навіть гарматні ядра. Історики кажуть, що колись оборонці Хустського замку (нині Закарпатська обл.), розстрілюючи з гармат тисовими ядрами, розігнали полчища хана Гірея. Тис такий важкий, що навіть тоне у воді та, пролежавши там сотню років, не гниє, як більшість порід. За це тис у народі називають «залізним».

Ззовні тисова деревина дуже гарна. Давні римляни через її незвичний червоний колір назвали тис королівським деревом. Ним оздоблювали палаци королів та імператорів, робили скриньки для коштовностей і парфумів, королівські трони. Останній факт згадується у «Повісті минулих літ». У Карпатах тис цінувався на вагу золота. У княжі часи цінною деревиною місцеві селяни платили данину боярам, а пізніше, у XVII—XVIII століттях, - австрійському цісарю. Однак треба знати, що насіння, хвоя та пагони дерева - отруйні. Тому після контакту з ними слід ретельно вимити руки!

Що необхідно знати про технологічні властивості деревини для її практичного використання

Під час добору деревини як конструкційного матеріалу враховують її здатність утримувати металеві кріплення (цвяхи, шурупи тощо), стійкість в експлуатації, здатність до згинання та опору до розколювання.

Щоб витягти цвяхи, забиті впоперек волокон, треба докласти майже удвічі більше зусиль, ніж для цвяхів, забитих у торець пиломатеріалу (дошки чи бруска).

Щоб витягти шуруп, треба докласти зусиль значно більших, ніж для цвяхів, тому шурупи викручують викруткою. Однак забитий у деревину шуруп тримається значно гірше, ніж цвях.

Здатність деревини утримувати металеві кріплення зростає із збільшенням її щільності. Щільність як властивість деревини характеризується фізичною величиною - густиною.

Отже, щоб дібрати деревину з вищою щільністю, враховують її густину. Наприклад, густина сосни становить 500 кг/м3, густина грабу, дуба, берези відповідно - 800, 690, 650 кг/м3. Високу густину має також бук. Це беруть до уваги під час виготовлення побутових речей (полиць, тримачів тощо) або меблів, у конструкції яких є окремі деталі на металевих з’єднаннях, - виріб може бути виготовлений із різних порід дерев.

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=PhnLuhPzqsc

Переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=wHYUUXA_Amg

Домашнє завдання: опрацювати параграф 2, с. 11-14,  пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5053163



5 урок  06.10.2023р.

Хід уроку

Технологія виготовлення виробів з деревини

§ 3. Елементи графічної грамоти

Пригадай...

  • Які інструменти використовують, виконуючи графічні зображення?

Що таке проеціювання

Щоб сконструювати виріб, необхідно, визначившись із його призначенням та формою, виконати його технічний рисунок, ескіз або кресленик. Виготовляючи прості вироби, які можна випилювати за контуром, достатньо скористатися шаблоном або таким креслеником, де застосовують проеціювання лише на одну площину проекцій.

Для виготовлення складніших виробів, які необхідно показувати як об’ємні зображення, однієї проекції недостатньо.

Зображення предмета на площині дістають за допомогою проеціювальних променів. Проеціювання нагадує утворення тіні предмета (рис. 28).

Рис. 28. Утворення проекції предмета

Перший «справжній» олівець було виготовлено в Англії приблизно 1565 року, коли у графстві Камберленд знайшли поклади графіту. Наприкінці XVIII ст. почали застосовувати олівці для виконання графічних зображень. Нині у світі виробляється близько 400 різноманітних типів і видів олівців.

Якщо предмет розмістити перед стіною та освітити його спереду ліхтариком, то на стіні утвориться тінь від нього. Утворений світловими променями контур предмета на площині є його проекцією.

Отже, проеціювання - це побудова зображення предмета на площині з допомогою уявних проеціювальних променів.

Утворене методом проеціювання зображення предмета на площині називають проекцією. Площину, на якій одержують проекцію, називають площиною проекції.

Як виконати проеціювання на одну площину проекцій

Щоб побудувати прямокутну проекцію предмета (деталь виробу) (рис. 29), слід обрати вертикальну площину проекцій, позначивши її літерою V. Площину, розміщену перед глядачем, називають фронтальною (від французького слова «фронталь», що означає «обличчям до глядача»). Будувати проекцію деталі на цю площину треба, розглядаючи її лише спереду. Для цього уявно проводять через певні точки, наприклад вершини предмета і точки отвору, проеціювальні промені, перпендикулярні до площини проекцій V.

Утворена на площині проекція дає уявлення про форму плаского предмета (деталі).

Рис. 29. Проеціювання на одну площину проекцій

ОБГОВОРІТЬ У ТВОРЧИХ ГРУПАХ

Уважно розгляньте рис. 29.

Про які розміри можна дізнатися з кресленика?

Який висновок можна зробити про форму деталі?

Чи можна з отриманої проекції дізнатися про товщину деталі?


Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=0cLBWlI07Gk

Домашнє завдання:  Опрацювати параграф 3, с. 18-19. Уважно передивитися відеоурок, , виписати, що таке проецювання, мал. 28 на с. 18 - виконати у зошиті.


6 урок  13.10.2023р.

Хід уроку

Проеціювання

Пригадай...

  • Які інструменти використовують, виконуючи графічні зображення?

Що таке проеціювання

Щоб сконструювати виріб, необхідно, визначившись із його призначенням та формою, виконати його технічний рисунок, ескіз або кресленик. Виготовляючи прості вироби, які можна випилювати за контуром, достатньо скористатися шаблоном або таким креслеником, де застосовують проеціювання лише на одну площину проекцій.

Для виготовлення складніших виробів, які необхідно показувати як об’ємні зображення, однієї проекції недостатньо.

Зображення предмета на площині дістають за допомогою проеціювальних променів. Проеціювання нагадує утворення тіні предмета (рис. 28).

Рис. 28. Утворення проекції предмета

Перший «справжній» олівець було виготовлено в Англії приблизно 1565 року, коли у графстві Камберленд знайшли поклади графіту. Наприкінці XVIII ст. почали застосовувати олівці для виконання графічних зображень. Нині у світі виробляється близько 400 різноманітних типів і видів олівців.

Якщо предмет розмістити перед стіною та освітити його спереду ліхтариком, то на стіні утвориться тінь від нього. Утворений світловими променями контур предмета на площині є його проекцією.

Отже, проеціювання - це побудова зображення предмета на площині з допомогою уявних проеціювальних променів.

Утворене методом проеціювання зображення предмета на площині називають проекцією. Площину, на якій одержують проекцію, називають площиною проекції.

Як виконати проеціювання на одну площину проекцій

Щоб побудувати прямокутну проекцію предмета (деталь виробу) (рис. 29), слід обрати вертикальну площину проекцій, позначивши її літерою V. Площину, розміщену перед глядачем, називають фронтальною (від французького слова «фронталь», що означає «обличчям до глядача»). Будувати проекцію деталі на цю площину треба, розглядаючи її лише спереду. Для цього уявно проводять через певні точки, наприклад вершини предмета і точки отвору, проеціювальні промені, перпендикулярні до площини проекцій V.

Утворена на площині проекція дає уявлення про форму плаского предмета (деталі).

Рис. 29. Проеціювання на одну площину проекцій

ОБГОВОРІТЬ У ТВОРЧИХ ГРУПАХ

Уважно розгляньте рис. 29.

Про які розміри можна дізнатися з кресленика?

Який висновок можна зробити про форму деталі?

Чи можна з отриманої проекції дізнатися про товщину деталі?


Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=0cLBWlI07Gk

Домашнє завдання:  Опрацювати параграф 3, с. 18-19. Уважно передивитися відеоурок, , виписати, що таке проецювання, мал. 28 на с. 18 - виконати у зошиті.

Хто не пройшов, пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3493858

УСІ ВИКОНАНІ ПИСЬМОВІ РОБОТИ НАДСИЛАЄМО НА КЛАСРУМ!!!

https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMzMjQxOTM0?cjc=iwdobdl

iwdobdl


Урок  10.11.2023р.

Що таке біоніка?

Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=NSMsT8amkQ4

Пройти тест за посиланням: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1250425



17.11.2023р. 

Тема уроку: Технологіі - це життя???

переглянути відеоурок за посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=v-jzszLUXeM

Домашнє завдання: пройти тести за посиланням: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5604465


25.11.2023р

       Тема уроку: Виготовлення вічної свічі.

Передивитися відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=aiE3dBupWTk

Передивитися відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=lyy0AV078BA

За можливістю виготовити "вічну свічку". Фото надіслати мені на вайбер або телеграм


01.12.2023р

       Тема уроку: Технологія розмічання заготовки

Передивитися відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=elZvBe363vU

Передивитися відео за посиланям: https://www.google.com/search?

Домашнє завдання: пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3589492


Урок  08.12.2023р.

       Тема уроку: Виготовлення новорічної іграшки

    У цьому місяці будемо працювати над виготовленням новорічної іграшки або прикраси. 

    У нас залишилося 3 уроки. Отже, чекаю від Вас 2 новорічні прикраси, виконані на рівні 7 класу!!!! Ідеі з вигтовлення приклас наадаю нижче. Якщо у вас є свої варіанти, будь ласка!  Тількинагадую, поробки повнні бути виконані на рівні 7 класу.

    Можна виготовити, використовуючи старі речі.

Передивитися зразки виробів за посиланням: https://www.google.com/search?

Можна виготовити будь-яку іграшку або прикрасу будь-яку!

Посилання: https://www.google.com/search?

Сфотографувати та надіслати мені на вайбер або телеграм, або прислати на класрум!!!



ІІ СЕМЕСТР 2023-2024 н.р.

   09.01.2024р.

Шановні учні ! Починаємо з Вами заняття в другому семестрі. сподіваюся на Вашу плідну та сумлінну працю,  бо результатом буде Ваша річна оцінка.  Не забуваємо, вчасно виконуємо домашні завдання та надсилаємо до класруму. 

УСІ ВИКОНАНІ ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ ЗА ПОСИЛАННЯМ: 

Як завжди, на початку другого семестру перший урок присвячений  правилам техніки безпеки. 

               Інструкція поводження на уроках праці


Загальні правила для учнів
1. Роботу розпочинай після дозволу вчителя.
 
2. Інструмент використовуй за призначенням, не працюй несправним і тупим інструментом.

3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному в класі місці.

4. Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим.

5. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його.

Інструкції з техніки безпеки 
на уроках трудового навчання

Для зменшення зорової напруги при тонких, кропітких видах роботи потрібно слідкувати за освітленням. Якщо заняття проводяться вдень, воно має бути попереду, так як в роботі приймають участь обидві руки, а при боковому освітленні від них буде лягати тінь. У зв’язку з цим столи краще розташувати паралельно вікнам.

І. Загальні вимоги безпеки : 
1. До занять допускаються учні, які пройшли інструктаж з охорони праці, про безпечні методи роботи . 
2. Кожен учень зобов'язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання. 
3. Своєчасно приходити на заняття, займати своє робоче місце, перехід 
учнів на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється. 
4. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.
5. Використовувати навчальний час для виконання завдання і не 
відволікатися розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати 
доручену справу.

ІІ. Вимоги безпеки до початку занять : 
1. Ретельно підготувати своє робоче місце до роботи. 
2. Уважно вислухавши вчителя і одержавши завдання на урок, перевірити ще раз справність інвентаря, інструментів особистого 
користування, наявність матеріалів.

ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи: 
1. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя. 
2. Не можна працювати несправним і тупим інструментом, 
використовувати інструмент лише за призначенням. 
3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель. 
4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі. 
5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці. 
6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.

ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи: 
1. Прибрати своє робоче місце : скласти відповідний інвентар, вимити 
пензлі. 
2. Вимити руки з милом і витерти рушником.

Правила користування ножицями і ножем

1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

6. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.

Правила користування шилом

1. Проколюй предмет на спеціальній (дерев’яній або гумовій) підкладці.

2. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш шило.

3. Під час роботи з шилом не розмовляй.

4. Не проколюй шилом тверді предмети округлої форми (пересохлі каштани, жолуді, горіхові шкаралупи).

5. У процесі проколювання отвору будь уважним.

6. Користуйся тільки справним інструментом – 
ручка повинна бути щільно припасована із 
захисним кільцем.

Правила користування голкою

1. Голку тримай тільки з протягнутою ниткою в гольнику або футлярі.

2. Не вколюй голку в свій одяг.

3. Не бери голку в рот.

4. Запасні голки зберігай у футлярі або гольнику.

5. Не використовуй голку замість булавки.

6. Під час зшивання цупких матеріалів (шкіра, штучне хутро, картон) попередньо в місці зшивання зроби отвори шилом.

7. Під час шиття користуйся наперстком.

Правила користування дротом

1. Не бери дріт в рот.

2. Відрізай потрібний відрізок дроту ножицями або кусачками, не відкушуй зубами.

3. Не грайся дротом, не намотуй його на долоню, пальці.

4. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш дріт.

5. Працюй з дротом зосереджено, не відволікайся.

6. При з’єднанні дротом цупких матеріалів або округлих форм, спочатку зроби в них отвори шилом.

Домашнє завдання: вивчити правила техніки безпеки, дописати у зошиті  5 правил

















                                                                     09.02.2023р.

ПОРОБКИ ДО ДНЯ СВЯТОГО ВАЛЕНТИНА

Переглянути фото та відео поробок: https://www.google.com/search?q=%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BA%D0%B8+%D0%B4%D0%BE+%D0%B4%D0%BD%D1%8F+%D1%81%D0%B2%D1%8F%D1%82%D0%BE%D0%B3%D0%BE+%D0%B2%D0%B0%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B2%D0%BE%D1%96%D0%BC%D0%B8+%D1%80%D1%83%D0%BA%D0%B0%D0%BC%D0%B8&rlz=1C1GCEA_enUA932UA932&oq=%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B1%D0%BA%D0%B8+%D0%B4%D0%BE+&aqs=chrome.0.69i59j69i57j0i512l8.4997j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Обрати поробку, яку хочете зробити. Поробка повинна бути об'є ною.

                                                                  17.02.2023р.

КРЕСЛЕННЯ ОСНОВНОЇ РАМКИ


РОБИМО ТІЛЬКИ РАМКУ!!!!!!!!
ОСНОВНИЙ НАДПИС РОБИТИ НЕ ТРЕБА!!!!!!


24.02.2023р.

КРЕСЛЕННЯ ОСНОВНОГО НАДПИСУ

https://www.youtube.com/watch?v=85O7lT8p5X4


Креслення мають відповідне оформлення у вигляді рамки та основного напису. В основний напис записують відомості про виріб та виконавця роботи.

3. Закріплення знань.

  • Як визначити розмір формату, знаючи ромір формату А4 - 210х297 мм?

  • Навіщо оформлюють креслення?


4. Практична робота.

Завдання на картках.


5. Підведення підсумку заняття.

    1. Аналіз помилок. Оцінювання роботи учнів.

    2. Домашнє завдання:

Оформити аркуш формату А4 та нанести зображення ліній



23.03.2023р.

КРЕСЛЕННЯ ПЛАСКОЇ ДЕТАЛІ

Креслення плоских предметів

Зображення плоских предметів

Багато предметів мають незначну товщину (висоту), яка у багато разів менша за їх довжину і ширину. Такі предмети називають плоскими — це різні пластини, прокладки, підкладки, кутники тощо. Найчастіше їх виготовляють з листових матеріалів: картону, жерсті, фанери та інших.

Креслення плоского предмета (рис. 31) містить одне зображення, яке являє собою фронтальну проекцію (згадайте, чому її так називають). Воно дає повне уявлення про форму зображеного предмета та його частин. Товщину плоского предмета на кресленні вказують умовним позначенням. Для цього застосовують літеру s, котру пишуть перед числовим значенням товщини. Умовне позначення наносять на поличку лінії-виноски (рис. 31, б).

Рис. 31. Зображення плоского предмета: а — загальний вигляд; б — креслення

ЗАВДАННЯ:

НА ПІДГОТОВЛЕНОМУ АРКУШІ З РАМКОЮ ТА ОСНОВНИМ НАДПИСОМ  НАКРЕСЛИТИ ДЕТАЛЬ (б). МОЖНА КРЕСЛИТИ БЕЗ ОТВІРУ


06.04.2023р.

ПОРОБКИ ДО ВЕЛИКОДНЯ
 
Переглянути відео, обрати поробку, виконати, надіслати фото.
Можна виконати поробку на власний розсуд.
Можна працювати з батьками!
Головне, щоб Вам було цікаво працювати!!!!!
Веселих свят!!!!!
пасхальные яйца

Великодні композиції

velikodni_kompozicii_golovna.jpg (283.21 Kb)

Святковий великодній стіл повинен бути прикрашений великодніми композиціями. Саме тому ми підготували добірку великодніх композицій, які можна зробити власноруч з дітьми. Основними атрибутами великодніх свят є: писанки, крашанки, паска, баранчики, курочки...

Цікаве відео на нашому каналі

. . . . . .

Композиції до великодня

velikodni_kompozicii_20.jpg (76.01 Kb)velikodni_kompozicii_23.jpg (51.09 Kb)velikodni_kompozicii_21.jpg (42.82 Kb)velikodni_kompozicii_24.jpg (59.03 Kb)velikodni_kompozicii_22.jpg (179.46 Kb). . . . . .

Великодні композиції, ідеї

velikodni_kompozicii_8.jpg (100.21 Kb)velikodni_kompozicii_7.jpg (95.36 Kb)velikodni_kompozicii_10.jpg (76.92 Kb)velikodni_kompozicii_5.jpg (167.97 Kb). . . . . .

Яскраві великодні композиції

velikodni_kompozicii_2.png (251.29 Kb)velikodni_kompozicii_6.jpg (66.42 Kb)velikodni_kompozicii_15.jpg (55.79 Kb)velikodni_kompozicii_3.jpg (117.91 Kb). . . . . .

Святкові великодні композиції

velikodni_kompozicii_16.jpg (61.61 Kb)velikodni_kompozicii_11.jpg (37.18 Kb)velikodni_kompozicii_14.jpg (55.86 Kb)velikodni_kompozicii_13.jpg (78.32 Kb). . . . . .

Великодні композиції, ідеї

velikodni_kompozicii_12.jpg (77.12 Kb)velikodni_kompozicii_4.jpg (342.44 Kb)velikodni_kompozicii_9.jpg (53.46 Kb)velikodni_kompozicii_1.jpeg (62.43 Kb)velikodni_kompozicii_1.jpg (108.27 Kb)velikodni_kompozicii_2.jpg (227.45 Kb)



Урок 20.04.2023р.

ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

переглянути відеоурок за посиланням:

https://www.google.com/search?q=%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE+%D1%85%D0%B0%D1%80%D1%87%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA&rlz=1C1GCEA_enUA932UA932&sxsrf=APwXEddoPQzlyUwVHpYqcOOzRnUoE9nc6Q%3A1681980698011&ei=Gv1AZNQvsaSm1A_-sa3AAQ&ved=0ahUKEwjUpJiwirj-AhUxkokEHf5YCxgQ4dUDCA8&uact=5&oq=%D0%B7%D0%B4%D0%BE%D1%80%D0%BE+%D1%85%D0%B0%D1%80%D1%87%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA&gs_lcp=Cgxnd3Mtd2l6LXNlcnAQAzIHCCEQoAEQCjoKCAAQRxDWBBCwAzoHCAAQDRCABDoGCAAQFhAeOggIABAWEB4QDzoFCCEQoAFKBAhBGABQnQNYyytgmjZoA3ABeACAAYMIiAG1I5IBCzItOS41LTEuMS4xmAEAoAEByAEIwAEB&sclient=gws-wiz-serp#fpstate=ive&vld=cid:908031d9,vid:NNXerXOjezs

Домашнє завдання: розробити своє меню на день та записати його у зошиті з трудового навчання.


Урок 20.04.2023р.

СЕРВЕРУВАННЯ СТОЛУ

СКЛАДАННЯ СЕРВЕТОК

Як красиво скласти серветки на святковий стіл: 11 способів



Як красиво скласти серветки на святковий стіл: 11 способів

Прикрасі святкового столу в будинку приділяється особлива увага, оскільки вона не тільки піднімає настрій гостей, а й показує рівень майстерності господині. Розташування та форма серветок є важливим доповненням до сервірування столу. Вони несуть функціональне та естетичне навантаження.

1. Форма "Ялинка"

Це ідеальне рішення для новорічного столу. Для матерії найкраще підійде зелений колір, щоб композиція виглядала природнішою. А якщо на серветки покласти драже або інші цукерки, то вона ще більше нагадуватиме справжню ялинку.

Фото: Pinterest
Серветки у формі ялинки/Фото: Pinterest

2. Форма "Ялинка із зіркою"

Ще один варіант зробити ялинку. Для цього треба скласти серветки, як показано на схемі нижче, скріпити верхівку затискачем і на верхівку поставити зірочку.

Фото: Pinterest

3. Форма "Різдвяна зірка"

Символ Різдва, а згодом і Нового року буде відмінним доповненням новорічного столу. А ще, як відомо, на зірку можна загадувати бажання. Прикрасьте тарілку кожного гостя такою зіркою і будьте певні, що бажання здійсняться.

Серветки у формі різдвяної зірки/Фото: Pinterest

4. Форма "Тюльпан"

Такий спосіб складання серветок підійде для зустрічі у жіночому колективі або на 8 березня. Білий або рожевий колір серветок краще вибрати для народження юної леді, а багатий жовтий - для корпоративу співробітниць бухгалтерії.

Серветки у формі тюльпану/Фото: Pinterest

5. Форма "Троянда"

Класична квітка підійде до столу будь-якого заходу. «Троянду» можна скласти з паперових і тканинних серветок будь-якого кольору. Для цього необхідно скрутити матеріал, а потім вивернути у формі квітки.

Фото: Pinterest
Фото: durat.ru

6. Форма "Сердечко"

Складати серветки у формі серця – це ідеальне рішення до столу у День святого Валентина. Колір матеріалу краще вибрати червоний, який символізує пристрасть, але можна вибрати інший колір: білий – ніжність, помаранчевий – якщо ви обоє любителі пригод, синій – вірність і постійність, зелений – екологічний та гармонійний колір.

Серветки у формі серця/Фото: Pinterest
Фото: Pinterest

Ще один варіант як можна красиво скласти серветки у формі серця.

Фото: Pinterest

7. Форма "Віяло"

Це класичний спосіб згортання серветок. Його можна побачити в багатьох ресторанах та кафе. Непомітна, але важлива деталь для будь-якого заходу: чи то дружня, ділова зустріч чи сімейного торжества.

Серветки у формі віяла/Фото: Pinterest

8. Форма "Метелик"

Краватка-метелик надягають у найурочистіші заходи. Серветка, складена в такій формі, підкреслить серйозність події.

Серветки у формі метелика/Фото: Pinterest

9. Форма "Зайчики"

Щоб скласти серветку у формі кролика, треба постаратися. Але якщо ви прикрасите стіл такими серветками, малюки дуже зрадіють. Зайчик також підійде для прикраси великоднього столу згідно з католицькими традиціями.

Серветки у формі зайчика/Фото: Pinterest

10. Форма "Гармошка"

Серветка червоного кольору у формі гармошки виглядатиме ефектніше, якщо її запрасувати. Для фіксації використовуйте вельветову стрічку, картату смужку тканини і прикрасьте гілочкою.

Серветки у формі гармошки/Фото: lipesinka

11. Форма "Конверт"

В акуратний конверт можна загортати столові прилади. Альтернативним варіантом буде конверт прямокутної форми, в який теж можна загорнути ножі та вилки. Такий метод оформлення підходитиме для буденних обідів або вечерь, а також невеликого свята у сімейному колі.

Серветки у формі конверт/Фото: Pinterest

Ми поділилися декількома способами оздоблення столу. Надихайтеся та вигадуйте нові ідеї щодо складання серветок.

І ЩЕ НЕВЕЛИЧКЕ ВІДЕО: ВІДЕОУРОК: https://www.google.com/search?q=%D0%AF%D0%9A+%D0%A1%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%A1%D0%A2%D0%98+%D0%A1%D0%95%D0%A0%D0%92%D0%95%D0%A2%D0%9A%D0%A3&rlz=1C1GCEA_enUA932UA932&oq=%D0%AF%D0%9A+%D0%A1%D0%9A%D0%9B%D0%90%D0%A1%D0%A2%D0%98+%D0%A1%D0%95%D0%A0%D0%92%D0%95%D0%A2%D0%9A%D0%A3&aqs=chrome..69i57j0i512l4j0i22i30l5.6171j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:18b370bd,vid:zunrhYZHjig

Домашнє завдання: скласти серветку будь яким засобом, фото роботи надіслати мені на класрум або у телеграм


Урок 27.04.2023р.

СЕРВЕРУВАННЯ СТОЛУ

переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=ibQ5rS_bnbE

переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=C_2oV34yO38

Домашнє завдання: сервірувати стіл до завтраку або обіду, або вечері. фото сервірованого стола надіслати мені у класрум або на телеграм.


Урок 04.05.2023р.

ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ ЗА СТОЛОМ. ПРАВИЛА ЕТИКЕТУ

переглянути відеоурок за посиланням: https://www.google.com/search?q=%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B0+%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B8+%D0%B7%D0%B0+%D1%81%D1%82%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%BC+%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B5%D0%BE&rlz=1C1GCEA_enUA932UA932&oq=%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B0&aqs=chrome.0.69i59j69i57j69i59j0i67i650l3j69i61l2.4331j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:78ca77da,vid:ydNJng1wHMo

переглянути відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=_3vhhKSzfks&t=67s

Домашнє завдання: переглянути відео, виписати у зошит 5 правил поведінки за столом.


Урок  11.05.2023р.

БУТЕРБРОДИ. ВИДИ БУТЕРБРОДІВ. ПРИГОТУВАННЯ ПРОСТИХ  БУТЕРБРОДІВ

ВІДКРИТІ БУТЕРБРОДИ


ІЗ ІСТОРІІ БУТЕРБРОДА

Добре відомий, популярний і часто незамінний буреброд винайшли майже 500 років тому.

Слово "бутерброд" походить від німецького butter (масло) і brot (хліб). Сама ж страва є куснем хліба, намазаним маслом. До цього поєднання найчастіше додають різні інгредієнти: сир, ковбасу, м'ясо або рибу.

Винайшли, щоб урятуватися від смерті

Уперше бутерброд як такий з'явився в 1520 році. І руку до його приготування доклав знаменитий польський астроном і математик Микола Коперник. Придумали це нехитре блюдо не на мирній кухні, а у військових умовах.

Під час облоги Ольштинського замку Тевтонським орденом серед польських оборонителів почалася епідемія. Коперник, який вивчав медицину в Італії, проаналізувавши можливі причини недуги, зрозумів, що причиною хвороби стає вживання солдатами брудного хліба.

В умовах війни хліб, що впав, піднімали просто з підлоги та їли його, не піклуючись про санітарію.

Щоб зберегти продукт у чистоті, Коперник запропонував намазувати на хліб масло, щоб бруд був помітним одразу. Його залишалося тільки зчистити і з'їсти хліб.

Водночас поєднання хліба і масла виявилося смачним і поживним, і незабаром бутерброд увійшов у вжиток.

Приготування відкритих бутербродів https://www.youtube.com/watch?v=BgIUL-on6lU

Технологія приготування відкритих бутербродів https://www.youtube.com/watch?v=VQlWU4BHnZc&t=309s

Домашнє завдання: переглянути відеоуроки, ознайомитися з історією бутерброду, уважно ознайомитися з правилами техніки безпеки при приготуванні бутербродів (дивись відеоурок), приготувати простий відкритий бутерброд. фото надіслати мені на класрум або телеграм.
















2021-2022 навчальний рік

23.11.2020р.

7-А, 7-Б КЛАСИ

Домашнє завдання на 30.11.2020р.: повторити основні правила креслення.  Вивчити конспект!!! 


Дистанційне навчання 

11.01.2021р. - 24.01.2021р.

11.01.2021р.

Тема уроку" Сучасні методи обробки деревини"

ІНСТРУКЦІЯ З ОХОРОНИ ПРАЦІ 

ПРИ РОБОТІ НА ТОКАРНОМУ ВЕРСТАТІ З ОБРОБКИ ДЕРЕВИНИ 

1. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПЕРЕД ПОЧАТКОМ  РОБОТИ.

1.1. Правильно одягніть спецодяг (застебніть його на всі ґудзики).

1.2. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

1.3. Уважно вислухайте вчителя й отримайте завдання на урок.

1.4. Підготуйте до роботи свій інструмент і пристрої, впевнившись у їх справності.

1.5. Перевірте надійність кріплення захисного кожуха пасової передачі.

1.6. Перевірте надійність з'єднання захисного заземлення, занулення з корпусом верстата.

1.7. Перевірте, чи немає у заготовці сучків, тріщин.

1.8. Установіть підручник із зазором 2-3 мм від деталі, що обробляється, і закріпіть його на висоті центрової лінії заготовки.

1.9. Перевірте роботу верстата на холостому ходу.

1.10. Забороняється розпочинати роботу без дозволу вчителя.

2. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС РОБОТИ.

2.1. Під час практичної роботи учні виконують тільки ті види робіт, які доручив учитель.

2.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

2.3. Використовуйте інструмент за призначенням. Інакше можна не тільки зіпсувати його, але й отримати травму.

2.4. Подавайте інструмент плавно, без сильного натиску,

2.5. Своєчасно посувайте підручник до деталі, що обробляється, не допускайте збільшення зазору.

2.6. Щоб уникнути травм під час роботи:

— не нахиляйте голову близько до верстата;

— не приймайте і не передавайте предмети через верстат, що працює;

— не заміряйте деталь до повної зупинки верстата;

— не зупиняйте верстат, гальмуючи деталь рукою;

— не залишайте ввімкнутий верстат.

2.7 Не відволікайтесь під час роботи і не відвертайте увагу інших.

2.8. Утримуйте робоче місце в чистоті.

2.9. Дбайливо ставтесь до устаткування, верстаків, інструментів.

2.10. Інструменти загального користування беріть із дозволу вчителя і відразу після користування повертайте їх.

2.11. У випадку вимкнення струму в мережі негайно вимкніть верстат.

3. ВИМОГИ БЕЗПЕКИ ПІСЛЯ ЗАКІНЧЕННЯ РОБОТИ.

3.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть деталі, матеріал, сміття, відходи.

3.2. Приведіть інструменти у справний стан.

3.3. Старанно приберіть робоче місце (стружку не здувайте і не змахуйте руками).

3.4. Покладіть інструменти в порядок, установлений учителем.

3.5. Приведіть до ладу свій одяг і залиште майстерню з дозволу вчителя.

3.6. Після виходу учнів чергові розпочинають прибирання приміщення.

Домашнє завдання:  опрацювати параграф 9 (с.82-83), переглянути,  законспектувати у зошиті правила з техніки безпеки (дивись на блозі), 

18.01.2021р.

Переглянути

Тема уроку: "Сучасні методи обробки деревини. Електричні інструменти для обробки деревини".

Домашнє завдання: опрацювати параграф 9, с. 84-87,  зробити опис роботи одного з електричних пристроїв для обробки деревини.


ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ 

КВІТЕНЬ - ТРАВЕНЬ 2021 РОКУ

Урок 12.04.2021 року

7-А, 7-Б класи

Тема : Види ландшафтного дизайну.

Переглянути

Домашнє завдання на 19.04.2021 року: Виконати проект на тему : Опис одного зі стилей ландшафтного дизайну". 

Роботу виконувати на альбомних аркушах. Можна в рукописному або печатному варіанті. Можна використовувати фото. Виконаний проект надсилати мені на вайбер: 0957731325, або на класрум:https://classroom.google.com/c/MzE2MDQzMDQ2MzEw?hl=ru&cjc=qbmihi4

Ознайомитися:

Правила техніки безпеки під час роботи з садовим інвентарем :

1. Виконувати тільки ті види робіт, які доручає вчитель. 

2. Використовувати взуття залежно від виду виконуваних  робіт, працювати обов'язково взутому. 3. Переносити загострені сільськогосподарські знаряддя (лопати, граблі, вила) у вертикальному положенні так, щоб їх робоча частина бу-ла спрямована вниз: це запобігає травмуванню ваших товаришів. 

4. Ґрунт необхідно розпушувати лопатою, ручним культиватором, мотикою або граблями, але не руками. 

5. Дотримуватися визначеного вчителем ритму роботи. 

6. Перекопуючи ґрунт лопатою, працювати по черзі з правої або лівої ноги (по 5 хв). Це запобігає викривленню постави. 

7. Щоб запобігти перевтомі, робити під час роботи 10-хвилинні пе-рерви через кожні 20 або 30 хв за вказівкою вчителя. 

8. Працюючи лопатою, стежити за тим, щоб вона не травмувала ноги. Не перевантажуйте лопату землею: навантажуйте її не більше ніж на 1/3 штика. Під час роботи граблями, вилами не спрямовуйте їх робочу частину на тих, хто перебуває поблизу.

 9. Під час прополювання працюйте обов'язково в рукавицях. 

10. Переносячи землю або добрива на носилках, не перевантажуйте їх. Дотримуйтеся норм перенесення вантажів, зазначених учителем. 

11. Переносячи вантажі, рівномірно навантажуйте обидві руки. 

12. Не залишайте в траві лопати, зворушувачі, мотики, маркери. інші інструменти та, знаряддя з ріжучими та колючими частинами – це може призвести до травмування

Урок 19.04.2021 року

7-А, 7-Б класи

Тема :  Український стиль в ландшафтному дизайні та предметному середовищі

Переглянути

Домашнє завдання: хто не зробив!!!!! Виконати проект на тему : Опис одного зі стилей ландшафтного дизайну". 

Роботу виконувати на альбомних аркушах. Можна в рукописному або печатному варіанті. Можна використовувати фото. Виконаний проект надсилати мені на вайбер: 0957731325, або на класрум:https://classroom.google.com/c/MzE2MDQzMDQ2MzEw?hl=ru&cjc=qbmihi4

Пройти тест


Урок 26.04.2021 року

8-А, 8-Б класи

Тема :   Значення рослин в українському стилі. Лікарські рослини. Іх властивості.

Домашнє завдання: 1. доробити усі невиконані домашні завдання!!!!!

2. Виконати детальний опис трьох лікарських рослин. 

Немає коментарів:

Дописати коментар