2023-2024 навчальний рік
ГЕОГРАФІЯ НУШ
Усіх вітаю з початком нового навчального року! Нехай будуть підвладні всі шкільні та життєві завдання, а допитливість і захопленість ведуть вас до нових радісних відкриттів. Бажаю цікавих уроків, відмінних оцінок і великих перемог.
Для того, щоб вам було легше працювати - завантажте підручник (посилання дивись далі)
ПІДРУЧНИК ДЛЯ РОБОТИ
(ЗАВАНТАЖИТИ)
https://svarog.cx/product/geografiya-povtorne-vydannya-6-klas-2023-gilberg-t-g/
Географія: підручник для 6-го класу
Автор: Гільберг , Довгань , Совенко
Видавництво: "Генеза", 2023
Предмет: Географія
Клас: 6 клас
УРОК 1
5.09.2023р.
Тема уроку: Вступ. Чому необхідно вивчати географію?
1. Підписати зошити
2. Опрацювати §1
Мал. 1. Географічні науки
Мал. 2. Завдання географії
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 1.
УРОК 2
5.09.2023р.
Тема уроку: Що допомогає вивчати Землю?
Мал. 1. Сучасні прилади
Мал. 2. Методи географічних досліджень
Мал. 4. Джерела географічної інформації
Домашнє завдання: опрацювати параграф 2, відповісти усно на запитання:
1. Які методи використовуються в географічних дослідженнях? Відповідь проілюструйте прикладами.
2. Подискутуйте: «Що й навіщо вивчати сучасним географам, коли на Землі вже “все відкрито”?»
УРОК 3
13.09.2023р.
Тема уроку: Яка форма й розміри Землі?
Опрацювати параграф 4
Переглянути відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=amlN2MAubjY
Мал. 2. Форма і розміри Землі
Домашнє завдання: опрацювати параграф 4.
Виписати у зошит й вивчити основні поняття:
Глобус, геоід, полюси, екватор, паралелі, меридіани
УРОК 4
13.09.2023р.
Тема уроку: Які рухи здійснює наша планета?
Опрацювати параграф 5
Переглянути відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=C9zRnRhPEpI&t=323s
Maл. 3. Рух Землі навколо Сонця
Мал. 4. Північний і Південний тропіки
Домашнє завдання: опрацювати параграф 5, мал. 3 - виконати у зошиті, знати основні дати зимового та літнього сонцестояння, весняного та осіннього рівнодення, завдання 2,3, 4 - письмово у зошиті.
УРОК 5 - 6
20.09.2023р.
Тема уроку: Які бувають глобуси? Що і як зображено на глобусі? Зображення Землі на карті. Які є способи зображення Землі.
Опрацювати параграф 6 (с. 27-28), параграф 7
Переглянути відеоурок https://www.youtube.com/watch?v=7fI-BPP_xOU
Азимут - це кут між напрямком на північ і напрямком на заданий предмет. Він визначається в градусах.
Відлік азимута ведеться за компасом від напрямку на північ праворуч, за ходом годинникової стрілки. Наприклад, якщо предмет розташований на сході, то його азимут становитиме 90°, якщо на півдні, то 180°, на заході - 270°, на півночі - 0 або 360°.
Використовуючи малюнок 4, спробуйте за допомогою компаса визначити основні сторони горизонту. Як вони називаються? Визначте азимуту на предмети, що зображені на малюнку.
Мал. 4. Компас
План місцевості - це зображення невеликої ділянки Землі, виконане за допомогою умовних знаків у зменшеному вигляді. Плани місцевості зображають місцевість зверху. Як і на карті, на плані для зображення місцевості використовують умовні знаки. Щоб вони були зрозумілими, їх малюють схожими на справжні предмети.
Мал. 5. План місцевості
Домашнє завдання: опрацювати параграфи 6 (с.27-28). Які ви знаєте способи зображення Землі? Які з них, на вашу думку, є найбільш практичними? Чому? 2. Що спільного та відмінного між планом і географічною картою? 3. Які переваги зображення земної поверхні на космічних знімках? 5. Група туристів і туристок вирушила на екскурсію. Спочатку вони пройшли 3 км на захід до першого туристичного об’єкта. Далі повернули на південь і через 3 км вийшли до другого об’єкта. До третього об’єкта вони повернули на схід і рухалися також 3 км. У який бік їм потрібно повернути, щоб потрапити в початкову точку? - письмово у зошиті
Тема уроку: Які бувають масштаби?
Опрацювати параграф 8
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=_UsMcWhrFHs
Мал. 1. Види масштабу
Переведіть числовий масштаб в іменований: 1 : 500 000; 1 : 1000 000.
3. Переведіть іменований масштаб у числовий: в 1 см - 4 км; в 1 см - 250 м.
4. Відстань між пунктами А і Б пішохід долає за 1,5 години. Визначте відстань між цими пунктами, якщо відомо, що швидкість руху пішохода - 4 км/год.
5. Порівняйте масштаби 1 : 1 000 000 і 1 : 500 000. Який з них буде більшим? Чому?
Домашнє завдання: Для чого потрібен масштаб? Які є види масштабу?
2. Що показує числовий масштаб?
3. Як перевести числовий масштаб в іменований?
4. Які переваги лінійного масштабу? Де його можна використати?
УРОК 7 - 8
27.09.2023р.
Тема уроку: Яку інформацію можна отримати з картографічних джерел?
Опрацювати параграф 9
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=yJRkD6qpLSk
Карти можна класифікувати за масштабом (мал. 1). Що дрібніший масштаб карти, то більш узагальненим буде зображення.
Мал. 1. Види карт за масштабом
Домашнє завдання: 1. Як класифікуються карти за масштабом?
2. Пригадайте, які карти належать до загальногеографічних, а які - до тематичних.
3. Чому зручно користуватися атласом?
Виконати письмово у зошиті
Тема уроку: Як легенда карти допомогає нам отримати інформацію?
Опрацювати параграф 10
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=2W3BzOIhaIs
Легенда карти - це зображення і пояснення всіх умовних знаків, використаних на карті або плані.
Домашнє завдання:
1. Що означає вислів «читати карту»?
2. Які об’єкти на карті позначають різними кольорами?
3. Яке практичне значення карт?
Завдання виконати письмово у зошиті
УРОК 9 - 10
03.10.2023р.
Тема уроку: Урок-узагальнення з теми: "Глобус - модель Землі" та "Зображення Землі на карті"
Домашнє завдання: виконати завдання на с. 50 - письмово у зошиті, вміти усно відповісти на ці запитання
УРОКИ 11 - 12
11.10.2023р.
Тема уроку: Яку будову має Земля та літосфера?
Опрацювати параграф 12
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=NQS9V9s9o-g
Мал. 2. Будова земної кори
Літосфера - це тверда оболонка Землі, яка охоплює земну кору та верхню частину мантії.
Земна кора - це зовнішній твердий шар Землі, що має товщину від 5 км під океанами й до 70 км під материками.
Астеносфера - середня частина верхньої мантії Землі
Домашнє завдання: опрацювати параграф 12, мал. 2, 4 виконати у зошиті, завдання після параграфу 1,3,4 - письмово у зошиті
Тема уроку: Чому рухаються літосферні плити?
Опрацювати параграф 13
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=Dpx5a-07bog
- Літосфера та земна кора - синоніми.
- Земна кора - частина літосфери.
- Літосфера - частина земної кори.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 13,виписати у зошит 7 основних літосферних пліт, завдання після параграфу 1,3,4 - письмово у зошиті
Тема уроку: Чому відбуваються землетруси та виверження вулканів?
Опрацювати параграф 14
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=eH15xOU09QI
Мал. 4. Будова вулкана
Домашнє завдання: опрацювати параграф 14,мал. 4 - виконати у зошиті, завдання після параграфу 1,3, - письмово у зошиті
УРОКИ 13 - 14
17.10.2023р.
Тема уроку: Які зовнішні процеси на Землі формують рельєф?
Опрацювати параграф 15
Переглянути відеоурок :
Мал. 1. Зовнішні процеси
Мал. 2. Види вивітрювання
Домашнє завдання: опрацювати параграф 15, мал. 2 - виконати у зошиті, завдання після параграфу 1,2 3, - письмово у зошиті.
Тема уроку: Як визначають висоту точек місцевості?
Опрацювати параграф 16
Переглянути відеоурок :
Абсолютна висота - це перевищення точки земної поверхні над рівнем моря, позначається на картах у метрах.
Відносна висота - це перевищення однієї точки земної поверхні над іншою, обраховане по вертикалі.
Горизонталі - це лінії на плані або карті, що з’єднують точки земної поверхні з однаковою абсолютною висотою
Домашнє завдання: опрацювати параграф 16, відповісти на запитання - усно
Розгляньте на картах атласу шкалу висот і глибин та дайте відповіді на запитання:
1. Який колір використовують для позначення низовин (висотою від 0 до 200 м)?
2. Як змінюється колір відображення при зменшенні абсолютної висоти низовини?
3. Чи відрізняються кольори відображення височини і плоскогір’я?
4. За яким принципом ця шкала побудована для гір та океанів?
5. Як змінюється колір в океані з глибиною?
6. З якою метою застосовують шкалу висот і глибин на навчальних картах?
Використовуючи фізичну карту півкуль шкільного атласу, за шкалою висот і глибин визначте найвищі гори планети й найглибші місця в океані.
УРОКИ 15 - 16
01.11.2023р.
Тема уроку: Яким буває рельєф суходолу і дна океану?
Опрацювати параграф 18
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=17E6nbVarMk
Мал. 3. Утворення гір
Мал. 4. Розподіл опадів
Мал. 5. Дно океану
Домашнє завдання: опрацювати параграф 18. Розгляньте малюнок 4, виконати його у зошиті й зробіть висновок, як гори впливають на розподіл опадів - запишіть у зошиті, Розгляньте малюнок 5, виконати його у зошиті й складіть розповідь на тему «Подорож океанічним дном» - запишіть у зошиті.
УРОКИ 17 - 18
08.11.2023р.
Тема уроку: Урок-практикум. Як працювати з фізичними картами
Опрацювати параграф 19
Тема уроку: Чим мінерали відрізняються від гірських порід?
Опрацювати параграф 20
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=q6ydxltWKuw
Мал. 2. Групи гірських порід за походженням
Мал. 3. Групи осадових порід
Тема уроку: Як використовують користі копалини?
Опрацювати параграф 21
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=q6ydxltWKuw
КОРИСНІ КОПАЛИНИ
Мал. 1. Класифікація корисних копалин
Антропогенний рельєф - це рельєф, створений у результаті господарської діяльності людини.
Домашнє завдання: опрацювати параграф 20.
1. Назвіть магматичні гірські породи в запропонованому списку: Граніт, пісок, лабрадорит, глина, вапняк, крейда, гіпс, туф, вугілля, базальт, мармур, кам’яна сіль. Запишіть у зошиті.
2. Які групи гірських порід формуються виключно під впливом внутрішніх (ендогенних) процесів? А у формуванні яких гірських порід переважну роль відіграють зовнішні (екзогенні) процеси?
3. Чому в надрах Землі можливі зміни гірських порід унаслідок високої температури?
Опрацювати параграф 21. Відповісти на запитання - письмово у зошиті. запишіть пояснення!!!!!!!
Чи може людська діяльність змінювати форму земної поверхні? Як? Поясніть.
Яку загрозу навколишньому середовищу може нести спорудження кар’єрів?
Як можна щонайдовше зберегти на нашій планеті корисні копалини?
Що буде, якщо вони зникнуть? Чи можна знайти їм заміну?
Які природні корисні копалини використовують для будівництва житла?
УРОКИ 19 - 20
15.11.2023р.
Тема уроку: Атмосфера. Яку будову має атмосфера?
Опрацювати параграф 22
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=CETBtb7kRYA
Мал. 6. Забруднення повітря
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 22. Виконати письмово завдання у зошиті:
1. Назвіть особливості Землі, які дають організмам можливість існувати на ній. Який шар атмосфери є дуже важливим для всього живого?
2. Як змінюється щільність атмосферного повітря з висотою?
3. Зважаючи на актуальність і потреби людського розвитку, спрогнозуйте напрями досліджень атмосфери в майбутньому.
4. мал. 6 намалювати у зошиті.
5. Що можете зробити ви, щоб зменшити забруднення повітря? Назвіть три найважливіші, на вашу думку, заходи.
УРОКИ 21 - 22
22.11.2023р.
Тема уроку: Як нагрівається атмосферне повітря?
Опрацювати параграф 23
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=06X_-dTJxqw
Мал. 1. Розподіл сонячної енергії
Мал. 2. Нагрівання повітря
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 23. Виконати письмово завдання у зошиті:
1. Поясніть, від чого залежить температура атмосферного повітря Землі.
2. Що таке середньодобова, середньомісячна, середньорічна температури? Як їх визначають?
3. З якою метою проводяться спостереження за температурою?
4. Що називають підстильною поверхнею? Як її властивості впливають на нагрівання атмосферного повітря?
5. Поясніть, чому температура повітря знижується з висотою.
Тема уроку: Чому змінюється атмосферний тиск?
Опрацювати параграф 24
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=8lGW9AoquAU
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 24. Виконати письмово завдання 2, 3 у зошиті
2. Чому на шкалі побутового барометра-анероїда низький тиск відповідає дощу та шторму, а високий - ясній та сухій погоді?
3. Яка висота гори, якщо біля підніжжя атмосферний тиск становить 750 мм рт. ст., а на вершині - 715 мм рт. ст.?
УРОКИ 23 - 24
29.11.2023р.
Тема уроку: практична робота з розв'язання задач
Опрацювати параграф 25
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=tmzMn3a0Q0M
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 25. Виконати письмово задачі 1, 5,6 у зошиті
1. Визначте температуру повітря на вершині г. Говерла, якщо біля її підніжжя (абсолютна висота - 800 м) вона становить + 18 °С.
5. Визначте, якої температури слід чекати альпіністкам при підйомі на гору Еверест на висоті 2000 м, 6000 м та на вершині, якщо біля підніжжя гори в цей час вона становить +4 °С.
6. Визначте атмосферний тиск на вершині гори Говерла (2061 м), якщо на висоті 183 м він у цей час становить 720 мм рт. ст.
30.11.2023р.
Тема уроку: Як утворюється вітер та його значення?
Опрацювати параграф 25
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=-Qgz8ifoBR4
Мал. 1. Утворення вітру
Мал. 4. Види вітрів
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 26. Виконати письмово завдання 2,3 у зошиті
2. Підготуйте презентацію (повідомлення, замітку) «Як людина використовує вітер».
3. Відпочивальники, прогулюючись узбережжям Чорного моря, помітили, що вітер дме з суходолу на море. З’ясуйте, який це був час доби. Яку назву має цей вітер?
УРОКИ 25 - 26
06.12.2023р.
Тема уроку: Як вода потрапляє в атмосферу?
Опрацювати параграф 27
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=4eFSjs9zSxI
Мал. 3. Схема утворення хмар
Мал. 5. Види хмар
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 27. Виконати письмово завдання 1,2,3 у зошиті
Тема уроку: Хто живе у хмарах?
Опрацювати параграф 29
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=aRXiv0l0X2M
Мал. 1. Схема утворення опадів
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 29. Виконати письмово завдання 1,2,3,4,5 у зошиті
1. Назвіть причини утворення опадів.
2. Чи завжди опади випадають із хмар?
3. Назвіть види опадів, які найчастіше бувають у вашій місцевості. Розкажіть про їх виникнення.
4. Як і для чого вимірюють кількість опадів?
5. Назвіть закономірності поширення опадів на земній кулі.
УРОКИ 27 - 28
13.12.2023р.
Тема уроку: Як розподіляється тепло на поверхні Землі?
Опрацювати параграф 31
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=qcFDAmJT3E4
Мал. 1. Межі теплових поясів
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 31. Виконати письмово завдання 1,3 у зошиті, мал. 1 -виконати у зошиті.
Тема уроку: Кліматичні пояси
Опрацювати параграф 32
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=F0AYE8X-L_A
Мал. 3. Картосхема кліматичних поясів
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 32, виконати мал. 1 у зошиті, знати основні й перехідні кліматичні пояси
УРОКИ 29 - 30
20.12.2023р.
Тема уроку: Які атмосферні явища є несприятливими?
Опрацювати параграф 34
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=8QXrOThKevI
Тема уроку: Який взаємозв'язок між людиною та атмосферою. Підсумковий урок
Опрацювати параграф 35
Урок узагальнення
1. Поясніть значення атмосфери для життя на Землі.
2. У 1774 році французький учений Антуан Лавуазье досліджував основні частини повітря і встановив, що до його складу входять різні гази. Назвіть гази, які входять до складу атмосфери. Які з них необхідні для рослин і тварин?
3. Чим можна пояснити наявність домішок у повітрі? Якої шкоди вони завдають організмам?
4. Як підтримується постійний склад атмосфери? Наведіть приклади.
5. Поясніть, як нагрівання поверхні Землі залежить від кута падіння сонячних променів.
6. На вершині гори заввишки 3 км термометр показав температуру 0 °С. Яка температура буде біля підніжжя гори?
7. Визначте відносну вологість повітря, якщо при температурі +12 °С в 1 м3 цього повітря міститься 1 г водяної пари.
8. Визначте атмосферний тиск на вершині горба висотою 60 м, якщо біля його підніжжя він становить 750 мм рт. ст.
9. Поясніть, чому висота стовпчика ртуті в барометрі зменшується при підйомі й збільшується при опусканні.
10. Чому в боротьбі за чистоту повітря повинні брати участь усі країни світу?
11. Чому ластівки літають низько перед приходом похмурої погоди? Наведіть власні прикмети зміни погоди.
12. Під час прогнозу погоди ви почули, що вологість повітря становить 90 %. Що означає цей факт? Яка ваша реакція на таке повідомлення?
13. Назвіть основні правила поведінки під час грози.
14. Який із шарів атмосфери безпосередньо впливає на життя людей?
УСІ ВИКОНАНІ ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ
УРОКИ 31 - 32
10.01.2024 р.
Тема уроку: ГІДРОСФЕРА. Світовий океан
Опрацювати параграф 36
Переглянути відеоурок : https://www.youtube.com/watch?v=MSUXkHRlCno
Мал. 1. Склад гідросфери
Мал. 4. Світовий океан
УРОКИ 33 - 34
17.01.2024 р.
Тема уроку: Чи рухається вода у світовому океані та які її властивості
Опрацювати параграф 37
Складіть опис течії Гольфстрім та Лабрадорської за планом (використовуйте атлас):
- 1. Тепла течія чи холодна.
- 2. У якому океані знаходиться.
- 3. У якому напрямку рухається.
- 4. Поблизу берегів яких материків протікає.
Тема уроку: На що багатий світовий океан
Опрацювати параграф 38
Розподіліть мешканців океану на планктон, нектон і бентос: риби, черепахи, молюски, медузи, кальмари, китоподібні, рачки, креветки, дельфіни, тюлені, корали, губки, морські зірки.
Заповніть таблицю в зошиті.
Планктон | Нектон | Бентос |
Мал. 2 виконати у зошиті у вигляді таблиці (малювати малюнки не треба)
УРОКИ 35 - 36
24.01.2024 р.
Тема уроку: Що ми знаємо про життя річок
Опрацювати параграф 39
Мал. 1. Води суходолу
Мал. 2. Будова річки
Визначення | Елементи будови річки |
А Басейн річки | 1. Місце, де річка впадає в іншу річку, море чи океан |
Б Вододіл | 2. Місце, де починається річка |
В Витік | 3. Головна річка разом із притоками |
Г Річкова система | 4. Площа, з якої річка разом із притоками збирає свої води |
Д Гирло | 5. Межа між річковими басейнами |
Е Річкова долина | 6. Заглибина в рельєфі, на дні якої розташоване річище |
Працюємо з картою. На карті показати річки: Дніпро, Дунай, Ганг, Ніл, Амазонка. Завдання після параграфу 1,2,6 - письмово у зошиті
Тема уроку: Чи працюють і чим живляться річки
Опрацювати параграф 40
Мал. 1. Живлення річок
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 40. Знайдіть на фізичній карті півкуль водоспади Анхель та Ніагарський. Використовуючи різні джерела інформації, складіть про один із них цікаве повідомлення та презентуйте в класі.
УРОКИ 37 - 38
31.01.2024 р.
Тема уроку: Як утворюється озеро
Опрацювати параграф 41
Мал. 1. Види озер за походженням та водним режимом
УРОКИ 39 - 40
07.02.2024 р.
Тема уроку: Як утворюються болота
Опрацювати параграф 43. Як утворюються болота
Утворення болота
Мал. 1. Утворення болота
Мал. 2. Класифікація боліт
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 43, завдання після параграфу 1-3 - письмово у зошиті
Накресліть у зошиті таблицю та доповніть її:
Види боліт | Чим живляться | Рослинність | Де поширені |
Верхові | Бідна рослинність (мохи, пухівка, журавлина) | ||
Низинні | Багата рослинність (осока, очерет, хвощі, плауни, вільха) |
УРОКИ 41 - 42
15.02.2024 р.
Тема уроку: Які водойми створила людина? Льодовики та багаторічна мерзлота
Мал. 3. Висота снігової лінії
Знайдіть на фізичній карті півкуль Суецький та Панамський канали, доберіть про них інформацію в інтернеті та заповніть таблицю:
Назва каналу | Які материки розділяє | Які океани і моря сполучає | Рік створення | Протяжність |
Панамський | ||||
Суецький |
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 44, заповнити таблицю з параграфу, завдання після параграфу 1,2,3,4,5 - письмово у зошиті
УРОКИ 43 - 44
21.02.2024 р.
Тема уроку: Які особливості підземних вод
Мал. 2. Схема залягання підземних вод
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 45, виконати мал. 2 у зошиті, завдання після параграфу 1,2,3,4 - письмово у зошиті
УРОКИ 45 - 46
28.02.2024 р.
Тема уроку: Як людина взаємодіє з гідросферою
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 47, підготувати доповідь на тему (оберіть будь-яку з перелічених):
1. Яке значення води для всього живого?
2. Як людина використовує води гідросфери?
3. Назвіть відомі вам види забруднень гідросфери.
4. Які заходи щодо порятунку гідросфери може проводити кожна людина?
УРОКИ 47 - 48
06.03.2024 р.
Тема уроку: Біосфера
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 48, мал. 3 - виконати у зошиті, завдання після параграфу 1,4 - письмово у зошиті
УРОКИ 49 - 50
13.03.2024 р.
Тема уроку: На які біологічні ресурси багата Земля
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 49, завдання після параграфу 1,2,3,4 - письмово у зошиті.
УРОКИ 51 - 52
20.03.2024 р.
Тема уроку: Чому грунт називають особливим природним тілом
Мал. 1. Ґрунтотвірні чинники
Мал. 2. Етапи формування ґрунту: 1 - поверхневий; 2 - перехідний; 3 - підґрунтовий
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 50, завдання після параграфу 1,2,3,4,5 - письмово у зошиті.
УРОКИ 53 - 54
03.04.2024 р.
Тема уроку: У чому проявляється різноманітність природних комплексів
Мал. 1. Взаємозв’язок компонентів природи
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 51, завдання після параграфу 1,2,3 - письмово у зошиті. У 2 та 3 завданні привести по 3 приклади
УРОКИ 55 - 56
10.04.2024 р.
Тема уроку: Що таке географічна оболонка?
Географічна оболонка - це цілісна оболонка Землі, що охоплює нижню частину атмосфери, верхню частину літосфери, усю гідросферу й біосферу.
Географічна оболонка не має чітко визначених меж, оскільки взаємодія різних компонентів у різних частинах нашої планети неоднакова. У ній відбувається кругообіг води, утворюються осадові гірські породи, ґрунти, формується рослинний і тваринний світ. Саме в межах географічної оболонки зародилось і розвинулося життя на Землі, найактивніше змінюється її зовнішній вигляд.
Потужність географічної оболонки від її нижньої межі (у надрах літосфери) до верхньої (в атмосфері) не перевищує 55 км.
Головною рушійною силою - «двигуном» усіх процесів у географічній оболонці є сонячна енергія.
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 52, Намалюйте схему: «Склад географічної оболонки». Повторити поняття "Широтна зональність" та "вертикальна поясність".
Складіть логічну схему взаємозв’язків у оболонках Землі (одну пару за вибором):
- Літосфера-атмосфера;
- Літосфера-гідросфера;
- Літосфера-біосфера;
- Атмосфера-гідросфера;
- Атмосфера-біосфера;
- Гідросфера-біосфера.
УРОКИ 57 - 58
17.04.2024 р.
Тема уроку: Природні комплекси
Мал. 2. Природні зони світу
Мал. 4. Зміна рослинності з висотою
Домашнє завдання: Опрацювати параграф 53, напишіть по два приклади рослин та два приклади тварин, які є типовими для кожної природної зони
УРОКИ 59 - 60
24.04.2024 р.
Тема уроку: Чим цікаве природне середовище?
УРОКИ 61 - 62
01.05.2024 р.
Тематичне оцінювання з теми: "Біосфера . Природні комплекси"
УРОКИ 63 - 64
08.05.2024 р.
Тема уроку: "АНТРОПОСФЕРА"
УРОКИ 65 - 66
15.05.2024 р.
Підготовка до контрольної роботи
Домашнє завдання: повторити параграфи 1- 57.
2022-2023 навчальний рік
Усіх вітаю з початком нового навчального року! Нехай будуть підвладні всі шкільні та життєві завдання, а допитливість і захопленість ведуть вас до нових радісних відкриттів. Бажаю цікавих уроків, відмінних оцінок і великих перемог.
Шановні здобувачі! Навчатися ми з вами будемо в синхронному та асинхронному режимі. Отже, коли я буду викладати завдання на блозі - це буде асинхронний режим. Коли буду вести заняття у зумі - це буде синхронний режим. Уважно читайте та дивіться матеріал до уроків та виконуйте всі завдання.
В нас з вами все вийде! Ви в мене найкращі!!!!!!!!
Для того, щоб вам було легше працювати - завантажте підручник (посилання дивись далі)
ПІДРУЧНИК ДЛЯ РОБОТИ
(ЗАВАНТАЖИТИ)
https://pidruchnyk.com.ua/527-geografiya-boyko-6-klas-2014.html
УРОК 1
Тема уроку: Вступ. Географія як наука про Землю, її природу, населення та його господарську діяльність, про взаємодію природи і людства.
Значення географічних знань та умінь для життєдіяльності людини.
1. Підписати зошити
2. Опрацювати §1
3. Аудіо
урок Що вивчає географія §1 https://youtu.be/ox9npnkSNrg
Відео
урок Вступ. Що вивчає наука географія https://youtu.be/73aOL12aKjA
Відео урок. Вступ. Географія –
наука про Землю https://youtu.be/ZaS-wviUQZw
Анімаційне
відео Вступ. Що вивчає географія https://youtu.be/15LTUjWxdGE
Домашнє завдання: с. 6-7 підручника - прочитати. Параграф 1 - опрацювати. Виконати завдання 5 (заповнити таблицю) після параграфу - письмово у зошиті.
УРОК 2
Тема уроку: Методи географічних досліджень. Особливості організації власних географічних спостережень
УРОК 3
Тема уроку: Уявлення про Землю у давнину
Опрацювати §3
Аудіо
урок Уявлення про Землю в давні часи §3 https://youtu.be/0L9HeW8opmM
Відео
урок Уявлення про Землю в давнину https://youtu.be/7XXL7DIYPfs
Відео
урок Уявлення про Землю в давнину https://youtu.be/DiyjRNloorY
Анімаційне відео Дослідження в давнину https://youtu.be/iPyBDXmfXU
Відео ролик Уявлення про Землю в давнину (без коментарів, але гарні ілюстрації та музика) https://youtu.be/CL5XoF7gTj
Домашнє завдання: опрацювати параграф 3, відповісти на запитання після параграфу (усно), пройти тест за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6199514
УРОК 4 - 15.09.2022р.
УРОК 5 - 20.09.2022р.
Тема уроку: Відкриття нових земель та навколосвітні подорожі.
Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття Америки Христофором Колумбом. Перше навколосвітнє плавання під керівництвом Фернана Магеллана.
Опрацювати §4-5
Аудіо урок Пізнання
нових земель §4 https://youtu.be/lJeUunLZMVM
Аудіо
урок Великі географічні відкриття §5 https://youtu.be/s-rdpsXlaI4
Відео урок.
Відкриття нових земель . Плавання вікінгів. Подорожі Марко Поло. https://youtu.be/CKeXtjJ7I4o
Відео урок
Великі географічні відкриття. Пошуки морського шляху в Індію. Відкриття
Америки. Навколосвітнє плавання. https://youtu.be/eCnoWcXBFes
Анімаційне відео Відкриття Америки https://youtu.be/912HjmTFUgcВідео Одна історія Як Колумбу вдалося відкрити новий світ https://youtu.be/8_xsXvMQ1Q0
УРОК 6 - 22.09.2022р.
Тема уроку: Відкриття Австралії і Антарктиди
Аудіо
урок Навколосвітні експедиції §6 https://youtu.be/PqmlsICfjdY
Відео урок.
Навколосвітні подорожі Відкриття Австралії та Антарктидиhttps://youtu.be/bQS2wdtpu9M
Анімаційне відео. Кругосвітні подорожі та відкриття Нового та Новітнього часу.https://youtu.be/eOOvzNpdxlA
Домашнє завдання: опрацювати §6, завдання після параграфу 1-4 -письмово у зошиті
УРОК 7 - 27.09.2022р.
Сьогодні ми з вами працюємо на блозі. Це - остання тема, що стосується географічних відкриттів.
На наступному уроці в нас з вами буде підсумковий урок!!!!! Буду опитувати усно!!!! Готуємося за параграфами 3- 7. Повторюємо!!!! Усі письмові завдання виконати та надіслати на класрум.
Хто хоче оцінку вище, може підготувати проект по одному з відкриттів і надіслати мені на класрум.
Тема уроку: Сучасні географічні відкриття
Опрацювати §8
Аудіо урок Способи орієнтуватися на місцевості §8 https://youtu.be/w17xB0CGxDU
Відео урок Способи орієнтування на місцевості https://youtu.be/sgnYergj8GI
Способи орієнтування на місцевості. Компас https://youtu.be/rYNo7Iyno7w
Інтерактивна вправа. Сторони горизонту https://learningapps.org/12789780
Опрацювати § 9
Аудіо урок. https://youtu.be/hGppxLal4Do
Відео урок. https://youtu.be/fKTjuA8w00g
Відео ролик. Азимут https://youtu.be/OqfczanQifs
Відео урок. Уявлення про азимут https://youtu.be/URA4AO1np6c
Інтерактивна вправа. Компас https://learningapps.org/12545868
Опрацювати §10
Аудіо урок: Способи зображення земної поверхні §10 https://youtu.be/m31dArubymk
Відео урок: Особливості зображення земної поверхні на голобусі та карті https://youtu.be/1ofelbgYWD4
Опрацювати § 11
Розв'язання задач з масштабом
Аудіо урок: Масштаб §11 https://youtu.be/Un0j6p4Cjeo
Відео урок: Масштаб та його види https://youtu.be/_oPvvs2NCok
Відео урок: Масштаб https://youtu.be/0zmEE2VsApk
Опрацювати § 11
Розв'язання задач з масштабом
Практична робота № 1 на с. 50.
Опрацювати § 12,13
Аудіо урок. Складання плану місцевості §13 https://youtu.be/Dn5lvjsvwks
Аудіо урок. План §12 https://youtu.be/ZHhR5tsJAy8
Відео урок План та його основні ознаки https://youtu.be/10o36x4MXU4
Відео урок Читання плану. Складання плану https://youtu.be/rY4vmwtuyc4
Інтерактивна вправа План місцевості https://learningapps.org/3981606
Інтерактивна вправа Легенди (умовні
знаки) https://learningapps.org/1859333
Інтерактивна вправа Умовні знаки https://learningapps.org/3778942
Аудіо урок Географічна карта §14 https://youtu.be/_1hRFAfTAu8
Відео урок. Географічні карти https://youtu.be/pkCDPVt5tw8
Виписати у зошит, що таке географічна карта, що таке легенда карти
Домашнє завдання: опрацювати параграфи 14, виконати вправи 1,2,4 після параграфу - письмово у зошиті. Завдання як завжди надсилаємо на класрум
Аудіо урок §15 Види
географічних карт https://youtu.be/Y44R9477xsw
Аудіо урок §16 Градусна сітка §16 https://youtu.be/sRZ8sh3XvWs
Відео
урок. Градусна сітка https://youtu.be/NYpSaA-Msl4
Градусна сітка на глобусі і карті https://youtu.be/rOqTNzz9JrA
Домашнє завдання: опрацювати параграф 16, завдання 1, 2 - письмово у зошиті, мал. 52,53,54 на с. 64 - намалювати у зошиті.
Відео урок. Правила відліку географічної широти https://youtu.be/dAxrqhlj6KA
Відео урок. Правила відліку географічної довготи https://youtu.be/0pyaYa042mM
Відео урок. Географічні координати https://youtu.be/jfGXfNyQGXU
Відео урок. Визначення географічних
координат https://youtu.be/lKEgkop1ni4
Інтерактивна вправа. Визначення
географічних координат https://learningapps.org/8039246
Інтерактивна вправа. Відшукай координати https://learningapps.org/15086333
Опрацювати §18
Записати у зошиті, що таке ядро, мантія, астеносфера, земна кора, літосфера.
Аудіо урок §18 Внутрішня будова
землі §18 https://youtu.be/nAWFo6HBewk
Відео урок. Літосфера Внутрішня будова Землі https://youtu.be/DMLZiwaJV8M
Опрацювати §19
Аудіо урок §19 Літосферні плити.https://youtu.be/A8pMiXhO444
Відео урок. Літосферні плити https://youtu.be/tOc60eNkZ6w
Мультфільм :https://www.youtube.com/watch?v=WAVwHDWBEKE&list=RDCMUCBZszkQvJUqAh9FmlETPEJQ&start_radio=1&t=16s
Відео:https://www.youtube.com/watch?v=6k5SMD85-Ds
Відео урок Землетруси https://youtu.be/iNZILzdzbaQ
! Чому відбуваються землетруси https://youtu.be/Zba_oQOGECM
Домашнє завдання: опрацювати параграф 20, завдання 1,2,3 - усно, 4,5,6,7 -письмово у зошиті.
Відео урок . Вулканізм, вулкани
та гейзери https://youtu.be/xx1NV92eQIQ
Гейзери – небезпека https://youtu.be/_IWn9clvfGM
Як відбувається виверження вулканів в різних країнах https://youtu.be/vaLlrXkcWNI
Що ми знаємо про вулкани https://youtu.be/djU1xedNgxY
Супервулкани – загроза для світу https://youtu.be/SzvzKEc75Lk
Домашнє завдання: опрацювати параграф 21, мал. 69 на с. 82 - письмово у зошиті, завдання 1,2,3 - усно, 4,5,6,7 -письмово у зошиті.
Відео урок Зовнішні процеси, що
зумовлюють зміни земної поверхні https://youtu.be/sAYhal1Ibz0
Відео урок Зовнішні процеси, що зумовлюють зміну земної поверхні https://youtu.be/y0yZZ6dE7SM
Відео урок Абсолютна і відносна висота https://youtu.be/VF6zTkx1GCg
Абсолютна та відносна висота https://youtu.be/XY01o_ZXPDA
Аудіо урок §23 Породи, що складають земну кору.https://youtu.be/TNUsLM1fACU
Відеоурок. Мінерали. Гірські
породи. Корисні копалини https://youtu.be/z0T-k2zSXKQ
Утворення гірських порід https://youtu.be/WZDzTc1hHik
ВШО https://youtu.be/4DUYZo6YajI
Аудіо урок §26 Гори.https://youtu.be/lw44dgOS8eI
Відео урок Основні форми рельєфу. Гори https://youtu.be/_dfVkpty1TE
Інтерактивна гра Гірські хребти https://online.seterra.com/uk/vgp/3131
Інтерактивна гра Гори і вулкани https://online.seterra.com/uk/vgp/3047
Основні форми рельєфу. Гори https://youtu.be/PqJKC-95YHM
Опрацювати §27
Аудіо урок §27
Рельєф дна океану.https://youtu.be/88XhygGE_Vc
Відео урок https://www.youtube.com 28/watch?app=desktop&v=0nO5t2PiEXk
Домашнє завдання: опрацювати параграф 27, самостійно за канікули опрацювати параграф 28
УСІ ВИКОНАНІ ЗАВДАННЯ У ЗОШИТІ ФОТОГРАФУВАТИ ТА ВІДПРАВЛЯТИ НА КЛАСРУМ ЗА ПОСИЛАННЯМ:
https://classroom.google.com/c/NTQ4NTMxODYxNzkx?hl=ru&cjc=7n7yi4n
Будова атмосфери https://youtu.be/QJFcl_pfwpI
Відео урок. Будова атмосфери. Властивості повітря https://youtu.be/CTfmjIyX_qM
Аудіо урок. Добовий хід температури повітря.https://youtu.be/S6maYdRBEv4
ВШО Температура повітря https://youtu.be/E5WzkYU5pl4
Відео урок. Добовий хід температури https://youtu.be/slRqv38Zp74
Аудіо урок §31
Річний хід температури повітря.https://youtu.be/88TAD0Ia7Ek
Відео урок. Річний хід температури https://youtu.be/-IbgY4QP778
Інтерактивні вправи . Будова атмосфери. Властивості повітря. https://learningapps.org/6399643
Аудіо урок §32
Освітлення й теплові пояси землі.https://youtu.be/sg8ECQ9NhlA
Відео урок Теплові пояси https://youtu.be/RB-6McbPtc8
Відео урок Теплові пояси (природознавство. 4 клас) https://youtu.be/qcFDAmJT3E4
Аудіо урок §33 Атмосферний тиск.https://youtu.be/4L5CYuH0upE
ВШО Атмосферний тиск https://youtu.be/JmoLQbJ-gag
Відео урок Атмосферний тиск https://youtu.be/AWjaCli0Syk
Інтерактивні вправи. Атмосферний тиск https://learningapps.org/4454139
Аудіо урок§34 Вітер.https://youtu.be/ugF-ZGPsbE8
ВШО Вітер. https://youtu.be/qAs6N9Xck2s
Відео урок 35 Вітер https://youtu.be/rRddy4HO9ow
Інтерактивні вправи Вітер https://learningapps.org/4494141
Аудіо урок §35 Вологість повітря.https://youtu.be/guIZhLlJuTw
Відео урок 36 Вода в атмосфері https://youtu.be/YZKFdvN8T_k
ВШО Вода в атмосфері https://youtu.be/izXyl2kMoWg
Відео урок 37 Атмосферні опади https://youtu.be/rLgo-0Z-gBA
ВШО Вода в атмосфері https://youtu.be/izXyl2kMoWg
Відео урок 38 Погода https://youtu.be/9Hsg9F8HVAo
ВШО Погода https://youtu.be/tMp5RHcZEis
Інтерактивні вправи. Елементи погоди та її складові https://learningapps.org/5267074
Відео урок Клімат. https://www.youtube.com/watch?v=j3urXg-_YLU
Домашнє завдання: опрацювати параграф 38, виконати мал. 167 і підписати - у зошиті, завдання 2,4,5 після параграфу - письмово у зошиті.
Основні (підписані червоним кольором) та перехідні кліматичні пояси
Мал. 169. Кліматичні пояси
Відео урок Кліматитичні пояси: https://www.youtube.com/watch?v=j3urXg-_YLU&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=39
ЗНО Кліматичні пояси https://youtu.be/1GeVpbQvmvg
Клімат https://youtu.be/6rSV6CJWrIE
Кліматична діаграма https://youtu.be/0X2YXo2ziDc
Домашнє завдання: опрацювати параграф 39, виконати малюнок на с. 154 де вказані усі основні й перехідні кліматичні пояси (дивись першу картинку), підписати. Знати усі 13 поясів, повторити параграф 38, основні кліматотворчі чинники, типи клімату.
Гідросфера — це водна оболонка Землі, яку утворюють Світовий океан, води суходолу, вода в атмосфері.
• Світовий океан — неперервний водний простір на поверхні Землі, що охоплює океани і моря та оточує материки й острови.
• Море — це частина океану, що відрізняється від нього за властивостями води, течіями, морськими організмами; розрізняють моря внутрішні й окраїнні.
• Затока — частина океану або моря, яка вдається в суходіл, але має широкий водообмін з океаном.
• Протока — вузька частина водного простору, що сполучає дві сусідні водойми.
• Острови — відносно невеликі ділянки суходолу, з усіх боків оточені водою; за походженням бувають материкові, вулканічні, коралові.
Опрацювати § 45
Відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=UbOhr0KwPYk&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=45
Опрацювати § 46
Відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=KDQKodrkIkE&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=46
Опрацювати § 47
Відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=rGy4hFF4Rr8&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=47
Мал. 210. Розподіл вод суходолу
Мал. 212. Елементи річки та річкової долини
Річка — це природний водний потік, який починається з витоку, тече у виробленому ним самим заглибленні (руслі) й закінчується гирлом.
• Річкову систему утворюють головна річка та її притоки.
• Річковий басейн — територія, з якої річка разом із притоками збирає воду.
• Живлять річки дощові, талі снігові й льодовикові та підземні води.
• Водний режим річки — це регулярні зміни рівня води в ній протягом року.
• Повінь — щорічне збільшення рівня води в річці в одну й ту саму пору року, коли річка затоплює заплаву.
• Межень — найнижчий рівень води в річці.
• Паводок — не регулярне, а раптове підняття рівня води в річці внаслідок сильних дощів або швидкого танення снігу.
Урок 11.04.2023р.
Опрацювати § 48
Відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=jQ-lwFwpCQI&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=48
Урок 13.04.2023р.
Опрацювати § 49
Відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=kBPVs3VKOXs&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=49
Урок 18.04.2023р.
Опрацювати § 50
Відео урок: https://www.youtube.com/watch?v=es3Q76Hfc8s&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=51
Урок 20.04.2023р.
Опрацювати § 51.
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UFvJFeHjlr4&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=51&t=5s
Урок 25.04.2023р.
Опрацювати § 52
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=UUvnwRTpXBQ&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=52
Урок 26.04.2023р.
Опрацювати § 53
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pyREcQcvE10&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=53&t=15s
Урок 02.05.2023р.
Опрацювати § 54
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=dFvD7XMwadA&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=55
Урок 04.05.2023р.
Опрацювати § 55
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=gFER_Ph8qYc&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=55&t=2s
Урок 09.05.2023р.
Опрацювати § 56
Мал. 260. Компоненти природного комплексу
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=luOt6-ZzEIM&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=56
Урок 11.05.2023р.
Опрацювати § 57
Оболонка, в межах якої проникають одна в одну і взаємодіють верхні шари літосфери, нижні шари атмосфери, уся гідросфера й біосфера, називається географічною (мал. 265). Речовини в географічній оболонці перебувають одразу в усіх відомих станах — твердому, рідкому і газуватому, живому і неживому.
Мал. 265. Складові географічної оболонки
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=m_-cSnLCHU8&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=58
Урок 15.05.2023р.
Опрацювати § 58
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=pmv5p-qtrVE&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=58
Домашнє завдання: опрацювати параграф 58, охарактеризувати усі природні зони світу за планом:
1. Назва природної зони
2. Географічне положення.
3. Температура влітку та взимку.
4. Кількість опадів за рік.
5. Грунти.
6. Рослинний світ.
7. Тваринний світ.
Урок 23.05.2023р.
Опрацювати § 59
Відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=p8W363nESLU&list=PLVFVijxNGc4tAaDKyzT0jMhYLCfPaCz7t&index=60
Домашнє завдання: опрацювати параграф 59, пройти підсумковий тест за посиланням:
Немає коментарів:
Дописати коментар